Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) va promova pentru prima dată România la târgul internațional de turism „KITF” din Almaty, Kazahstan, desfășurat în perioada 24-26 aprilie a.c. Prezența țării noastre la acest eveniment reprezintă un pas semnificativ în consolidarea și extinderea vizibilității destinației pe plan internațional și oferă, astfel, oportunitatea de a prezenta diversitatea și atractivitatea României în fața unui public nou.
Standul României dispune de o suprafață de 45 mp, cu trei laturi deschise, găzduind 7 co-expozanți: Visit Borșa, Mistral Tours, OMD Mamaia-Constanța, Visit Eforie, Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România, OPBTR și Asociația Patronală Resto Constanța. Mai mult decât atât, la standul României vor fi prezenți E.S. Mădălina Lupu, Ambasador al României în Republica Kazahstan, Corina Martin, Consul onorific al Republicii Kazahstan în România și Secretar General al FPIOR, precum și Sorin Timiș, primar al orașului Borșa. Totodată, publicul se va putea bucura de produsele Societății Naționale Plafar S.A și ale Societății Naționale a Sării Salrom S.A, care vor evidenția diversitatea și calitatea ofertei românești în domeniul produselor naturale.
România capătă tot mai multă notorietate pe scena turistică externă și își propune să devină o destinație din ce în ce mai apreciată și de către turiștii din Kazahstan, invitați cu această ocazie să viziteze litoralul Mării Negre, Delta Dunării, capitala București sau Maramureșul. Astfel, atât excursiile organizate, cât și călătoriile individuale oferă oportunități de a descoperi diversitatea și frumusețea autentică a țării noastre.
Participarea la această expoziție internațională din afara Europei a fost inclusă în lista de evenimente pentru 2024 susținută de către industrie și aprobată în Consiliul Consultativ al Turismului, cu scopul promovării și consolidării imaginii României ca destinație turistică la nivel mondial. Dintre statele membre ale Uniunii Europene sunt prezente la acest târg România și Croația.
Evenimentul reprezintă o platformă extinsă pentru industria turismului din zona Asiei Centrale, iar participarea la acesta este importantă pentru a amplifica vizibilitatea României și pentru a întări poziția țării noastre în cadrul sectorului turistic din această regiune.