Vladimir Ionescu (www.b1tv.ro)
Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a vorbit despre decizia Guvernului de a înființa Carpatica Feroviar, vineri, pe B1 TV, la „Drumurile Noastre” cu Ștefan Etveș, și a explicat că „trebuie să apară o companie nouă care să preia partea viabilă, partea sănătoasă din CFR Marfă”.
Întrebat ce înseamnă înființarea Carpatica Feroviar, oficialul a explicat: „Ideea este că trebuie să apară o companie nouă care să preia partea viabilă, partea sănătoasă din CFR Marfă, deci o companie care să desfășoare activitatea pe care o desfășoară acum CFR Marfă, rămânând fără partea de echipamente pe care ei nu o folosesc, că au multe vagoane, de exemplu, care sunt într-o stare tehnică proastă și nu sunt folosite, și nici nu e nevoie de ele (…), și în același timp, fiind o companie nouă, scapă de problema pe care o reprezintă istoria CFR Marfă, pierderile pe care le-a avut în trecut ș.a.m.d”.
„Cum se va face transferul de active, că acesta e subiectul important, da, e un lucru pe care îl discutăm cu Comisia Europeană, pentru că acest plan de restructurare a CFR Marfă va trebui să fie aprobat de Comisia Europeană”, a precizat el.
Întrebat dacă acest lucru înseamnă că va exista încă un plan de restructurare, Bogdan Chirițoiu a afirmat: „Operațiunea aceasta, cum vreți să o numim, faptul că apare o nouă companie și preia activele lui CFR Marfă, CFR Marfă apoi le lichidează și această nouă companie, (…) fără să existe întreruperi de activitate, preia activitatea reală a CFR Marfă, ei bine, acest lucru, nu știu, eu îl numesc plan de restructurare, dumnevoastră puteți să îi spuneți altfel, dar oricum acest set de operațiuni va trebui aprobat de Comisia Europeană”.
„Evident că în contextul actual a crescut volumul de activitate pe calea ferată. Faptul că există CFR Marfă e un lucru bun, e un lucru util economiei românești și evident că e bine că avem acest vehicul pentru a putea efectua transporturi strategice. După cum bine ați spus, avem pârghii legale să folosim și operatori privați, adică nu spune nimeni că numai CFR Marfă, numai firma statului, poate sau trebuie să transporte echipamente militare ș.a.m.d”, a mai spus președintele Consiliului Concurenței.