Ca să ai succes cu business-ul tău online trebuie să vinzi eficient produsele, iar acest lucru este posibil doar dacă organizezi inteligent întreaga activitate, de la faza de proiectare a site-ului, până la livrările efective de articole. O metodă la care apelează tot mai mulți antreprenori din e-commerce este listarea pe platforme de tip marketplace, care oferă șanse reale de a te remarca și a-ți consolida prezența în mediul virtual. Îți prezentăm în continuare câteva sfaturi utile ca să beneficiezi de toate avantajele pe care ți le oferă colaborarea cu un marketplace:
Concentrează-te pe profilul clienților actuali și potențiali
Cel mai important lucru este să te poziționezi corect pe piața vânzărilor online, ca să cunoști exact conjunctura în care îți vei desfășura activitatea. Fii obiectiv și începe analiza cu nevoile clienților, ca să-ți adaptezi oferta la profilul consumatorilor și nu porni cu percepția greșită că produsele tale sunt de calitate, deci se potrivesc oricui.
Există o diferență majoră între vitrina offline, cu articole pe care oamenii le pot atinge, verifica sau schimba și paginile de prezentare ale magazinelor online. Doar prin expunerea detaliilor relevante și crearea unei vizibilității autentice te poți face remarcat în fața clienților din mediul virtual.
Concurența este mare în online, pentru că te compari în fiecare moment cu mii de firme din toată lumea, așa că trebuie să creezi mixul perfect de produse, prețuri, promovare, preluare comenzi, livrare și relație cu clienții.
Listează produsele pe mai multe marketplace-uri
După ce ai stabilit profilul clienților, trebuie să le oferi posibilitatea de a-ți găsi produsele în locurile unde ei obișnuiesc să facă shopping online. Pentru aceasta este necesară prezența pe mai multe marketplace-uri, nu este suficient magazinul online propriu.
De ce trebuie să fii activ pe mai multe platforme de e-commerce? Pentru că fiecare aduce un beneficiu propriu și împreună îți oferă cele mai bună vizibilitate pe internet, prin instrumentele specifice de promovare.
Dar complexitatea de a fi prezent pe marketplace este destul de mare si cum poti afla pe care marketplace vinzi cel mai bine?
Folosirea unei platforme care te ajută să listezi produse rapid și să procesezi comenzi în același format indiferent de marketplace este o soluție care garantează expunerea produselor tale și creșterea comenzilor, fără costuri de marketing.
Astfel afli care sunt prețurile competitive în fiecare loc unde vinzi online și înțelegi trendurile din piață.
Stabilește strategii de promovare pentru fiecare marketplace
Un site de comerț electronic îți oferă beneficii specifice, deci și strategiile de promovare pe care le folosești trebuie adaptate, în funcție de caracteristicile fiecărui marketplace.
Ai cercetat profilul clienților, te-ai poziționat pe piață și te-ai decis ce produse vinzi pe diverse platforme de e-commerce. Reține că toate aceste lucruri sunt dinamice și construiește strategii de marketing flexibile, ca să te adaptezi rapid la schimbările frecvente ce apar în vânzările online.
Investește în SEO, crește constant traficul pe site și folosește toate resursele de informații, rapoarte și statistici pe care le ai la dispoziție atunci când vinzi prin marketplace. Astfel vei știi în timp real care este poziția ta pe piață și ce trebuie să schimbi în portofoliul de produse, pentru a menține nivelul dorit de profitabilitate.
Ține seama de aceste sfaturi și organizează riguros activitatea firmei tale, pentru a vinde mai eficient produsele prin marketplace.