Compania rămâne în continuare lider al pieței de asigurări de sănătate
Compania de asigurări Signal Iduna Asigurare Reasigurare a încheiat anul 2020 cu o creștere de 27% a volumului de prime brute subscrise comparativ cu anul anterior, depășind, astfel, valoarea de 120 milioane lei. Compania rămâne lider al pieței de asigurări de sănătate, potrivit celui mai recent raport emis de Autoritatea de Supraveghere Financiară.
Numărul de contracte de asigurare în vigoare la finalul anului 2020 a crescut cu 9% față de anul 2019, ceea ce corespunde unui total de peste 190.000 de asigurați. Evoluția constantă și rezultatele pozitive obținute, având în vedere condițiile total aparte generate de pandemie, se datorează în special strategiei alese și deciziilor luate rapid și în momentele cheie ale anului, dar și expertizei celor 12 ani de prezență pe piața asigurărilor de sănătate. Soluțiile digitale pe care compania le oferea deja dinainte de pandemie și intensificarea activităților pe această zonă, au contribuit semnificativ la simplificarea procesului de accesare a serviciilor incluse în polițele de asigurare.
„Anul 2020 a accelerat conștientizarea riscului și nevoia de securitate. Tot mai multe persoane au înțeles importanța unui suport real în momentul apariției unei situații neprevăzute, atât din punct de vedere al beneficiilor date de accesul la un consultant medical dedicat, cât și al eliberării din presiunea asupra bugetului personal.În același timp, am observat un interes crescut pentru serviciile conexe, precum consultațiile medicale la distanță și a doua opinie medicală, dar și pentru produse care să ofere protecție în cazul anumitor boli specifice, precum cele oncologice”, declară Tiberiu Maier, CEO al Signal Iduna Asigurare Reasigurare.
Prin oferirea unor posibilități multiple de utilizare a asigurării, precum decontarea directă în peste 1.200 de clinici și spitale private partenere, rambursarea sau utilizarea cardului bancar Easy Pay, un sistem inovator care permite plata directă în orice clinică din România, Signal Iduna a reușit să crească gradul de adresabilitate al produselor, accesând segmente noi de piață.
Signal Iduna a lansat la finalul anului trecut și un serviciu de telemedicină, care oferă acces la consultații prin apel telefonic sau video pentru numeroase specialitățile medicale. „Fiind un serviciu nou în portofoliul companiei, am considerat important să aflăm opinia clienților cu privire la gradul de utilizare și utilitatea acestuia. Astfel, în urma unui chestionar realizat la nivelul asiguraților noștri care au accesat telemedicina în perioada 15 decembrie 2020 – 15 ianuarie 2021, 92% dintre respondenți au precizat că vor mai apela la acest serviciu, iar 88% au spus că informațiile primite din partea medicilor au răspuns necesităților medicale”, adaugă Tiberiu Maier.Deși un tip de asigurări lansat în urmă cu doar doi ani, asigurările de sănătate individuale înregistrează o creștere semnificativă. Acest trend este observat în atitudinea și comportamentul de consum actual, oamenii fiind tot mai preocupați de acoperirea riscului de îmbolnăvire și de soluțiile care pot să răspundă acestei nevoi. În același timp, în linie cu tendințele generale privind achizițiile online, acest comportament capătă o relevanță tot mai mare și în ceea ce privește distribuția asigurărilor. S-a remarcat faptul că tot mai mulți clienți se îndreaptă spre o achiziție digitală, flux pe care compania îl avea deja implementat, fiind chiar primul jucător din piața locală care a lansat produse individuale de asigurări private desănătate de tip e-commerce. „Un rol esențial în evoluția comportamentului consumatorilor, mai ales în această perioadă, l-au avut partenerii noștri de distribuție. În cadrul Signal Iduna ne mândrim cu parteneriate solide care ne potențează succesul și doresc să le mulțumesc tuturor pentru rezultatele pe care le-am obținut împreună de-a lungul timpului”, menționează Tiberiu Maier.
Signal Iduna Asigurare Reasigurare vizează pentru perioada următoare o creștere generată de încheierea de noi parteneriate și de dezvoltarea portofoliului. Compania a lansat recent 101 Invest, care este o asigurare de viață cu componentă investițională, un produs 100% digital. Totodată, în conformitate cu obiectivul de a îmbunătăți permanent experiența clienților, asigurătorul lucrează la modernizarea soluțiilor prin care realizează interacțiunea cu clienții, urmând să lanseze și o nouă versiune a aplicației Signal Care Assistant, care va oferi funcționalități noi și unice pe piața din România.