Caută pe site
Publică anunț în ziar
Logo-Curierul-National-Wht Logo-Curierul-National-Blck
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Șoferii vor putea dormi în mașini maxim 45 de ore pe săptămână
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Extern

Șoferii vor putea dormi în mașini maxim 45 de ore pe săptămână

Curierul Național
Autor Curierul Național Publicat 13 decembrie 2019
Distribuie
transportatori-cugetliber.ro_
Sursa foto: radioiasi.ro
Distribuie

Negociatorii Parlamentului European și ai celor 28 de țări ale UE au ajuns joi dimineața la un preacord pentru reformarea condițiilor de muncă ale șoferilor de tir, un dosar ultrasensibil marcat de opoziția dintre Est și Vest, scrie AFP.

„Am ajuns la un acord preliminar”, a scris pe Twitter, fără a oferi niciun alt detaliu, reprezentanța finlandeză a UE, care conduce negocierile pentru statele membre, în condițiile în care deține președinția rotativă a Uniunii.

Acest compromis trebuie însă aprobat de Consiliu (cele 28 de state membre ale UE) și de Parlamentul European.

Propusă de Comisia Europeană în mai 2017, reforma a dat naștere unei lupte de peste doi ani și jumătate între cele două tabere, pe fondul puternicei concurențe în acest sector sensibil.

De o parte, Vestul (Franța, Germania, Benelux), partizanii unei legislații stricte. De cealaltă, țările din Europa de Est (România, Ungaria, Bulgaria, Polonia, Letonia și Lituania), care pledează pentru o viziune mai suplă. Prima tabără o acuză pe a doua de dumping social, a doua o acuză pe prima de protecționism mascat.

Fiecare tabără a trebuit să accepte concesii, potrivit unei surse apropiate negocierilor. Pentru cei din Vest, o înfrângere majoră dar așteptată: regulile privind detașarea (care prevede o remunerație potrivit regulilor țării unde lucrează șoferul: salariu minim, dar și prime) nu se aplică șoferilor care realizează un traseu din țara de origine a companiei lor spre o altă țară.

Mai exact: un român care face un drum dus – întors România-Franța este plătit potrivit regimului din România.

„Din nefericire se confirmă și acest lucru se traduce prin crearea în Europa a unei clase de salariați de zona a doua”, spune eurodeputatul ecologist francez Karima Delli, președintele Comisiei transporturi din Parlament.

În schimb, în dosarul exploziv al șoferilor care efectuează operațiuni interne – mai multe curse într-o țară unde a ajuns în cadrul unei livrări internaționale, se prevede aplicarea regulilor detașării.

Concret, un șofer bulgar, care efectuează mai multe curse în Olanda, este plătit cu remunerația aplicabilă în Olanda.

Au fost înregistrate avansuri majore pentru partizanii unei legislații stricte, a subliniat Delli.

„Un șofer nu va dormi în mașina sa în cadrul pauzelor săptămânale mai mult de 45 de ore, ci într-o locuință adevărată, plătită de angajator. El va trebui de asemenea să revină la domiciliu cel puțin o dată la patru săptămâni, indiferent de țara de reședință din UE”, a spus ea.

Au fost de asemenea înăsprite de manieră semnificativă criteriile privind sediul companiilor de transport: „S-a terminat cu societățile cutii poștale”, a afirmat Delli.

- Publicitate -

Comisia Europeană a precizat că este „în curs de analiză a implicațiilor compromisului”. „Vom publica un comunicat vineri”, a precizat un purtător de cuvânt, Stefan de Keersmaecker, care nu a dat niciun detaliu legat de acord.

Curierul Național 13 decembrie 2019
Distribuie articolul
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Victorie uriaşă a conservatorilor la alegerile parlamentare din Marea Britanie
Articolul următor net whatsapp WhatsApp nu va mai funcționa pe o serie de telefoane vechi
Lăsați un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Europa League: Marseille renaște din propria cenușă și obține remiza pe Cruijff Arena
Sport
Transgaz despre explozia de la Călimănești: Constructorul lucrărilor nu a respectat prevederile Avizului de amplasament
Actualitate
Ucraina și Polonia vor face un compromis în ceea ce privește exportul cerealelor
Extern

RSS Stiri Economice

  • Piața investițiilor imobiliare s-a contractat cu 43%, până la un nivel de 181 milioane euro 20 septembrie 2023
  • Forte Partners a finalizat construcția clădirii de birouri U Center 2 20 septembrie 2023
  • PENNY deschide un nou magazin în Piatra Neamț și ajunge la patru unități în oraș 20 septembrie 2023

RSS Stiri Fotbal

  • Moment fabulos la SR Brașov! Antrenorul Pîrvu a intrat pe teren la 53 de ani!
  • Etapa 4, Liga 3. Bucovina Rădăuți a marcat de 10 ori în deplasare. Egal între Poli și Bihor

Trebuie să citești

Extern

Ucraina și Polonia vor face un compromis în ceea ce privește exportul cerealelor

B1.ro Ucraina și Polonia au fost de acord să găsească o soluție comună în privința exporturilor cerealelor, sperând să ajungă…

2 minute
Extern

Președintele Poloniei, Andrzej Duda: Ucraina se comportă ca o persoană care se îneacă. E în stare să te tragă în jos spre adâncuri, pur și simplu să îl înece pe salvator

Vladimir Ionescu (www.b1tv.ro) Președintele Poloniei, Andrzej Duda, a comparat lupta Ucrainei pentru supraviețuire cu cea a unei „persoane care se…

2 minute
Extern

Regele Charles al III-lea și soția sa regina Camilla, în vizită de stat în Franța

Regele Charles al III-lea al Marii Britanii și soția sa regina Camilla se află, începând de miercuri, într-o vizită de…

3 minute
Extern

Perspectiva integrării enclavei Nagorno-Karabah complică situația la Erevan și în regiune

Declanșând la începutul acestei săptămâni o ofensivă de amploare în enclava secesionistă Nagorno-Karbah, Azerbaidjanul a forțat practic Armenia să facă…

4 minute
Logo-Curierul-National-Icon Logo-Curierul-National-Icon-Blck
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
  • Fonduri Europene
  • Redacția

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

TEMATICE

  • Cultură și Educație
  • Eveniment
  • Opinii
  • Sănătate
  • Caricatură

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?