Elemente cheie:
- Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) Sphera Franchise Group a aprobat bugetul pentru 2021, cu estimări de vânzări în restaurante de peste 230 milioane EUR, în creștere cu 63% față de 2020;
- EBITDA normalizată este estimată să ajungă la 19 milioane EUR, în creștere cu 115% față de nivelul anterior;
- În elaborarea bugetului, compania a luat în calcul revenirea treptată a cererii datorită relaxării restricțiilor impuse ca urmare a pandemiei, astfel încât în a doua parte a anului activitatea va ajunge la un nivel apropiat de normal;
- Compania va investi în acest an 10,2 milioane EUR pentru deschiderea a 16 restaurante
- Alte 3,8 milioane EUR vor fi investite în remodelarea altor unități.
Sphera Franchise Group („Sphera”), deținătoarea companiilor care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România, a bugetat pentru anul 2021 vânzări în restaurante în valoare totală de peste 230 milioane EUR, cu 63% mai mari comparativ cu nivelul din 2020, din care, 25% sunt estimate a fi realizate prin intermediul canalului de livrare. EBITDA normalizată este estimată să crească cu 115%, până la nivelul de 19 milioane EUR., potrivit unui comunicat de presă.
„După un an 2020 în care am înfruntat provocări complet neobișnuite, atât pentru compania noastră, cât și pentru întreaga economie, în 2021 ne așteptăm la o revenire semnificativă a business-ului, mai ales în a doua jumătate a anului. Suntem încrezători că investițiile bugetate pentru acest an vor contribui la creșterea vânzărilor, alături de recalibrarea cheltuielilor și păstrarea costurilor pe aceeași linie cu anul 2020. În ciuda situației create de criza sanitară, putem spune că este un moment extrem de prielnic investițiilor, astfel că am bugetat peste 14 milioane EUR pentru dechiderea de restaurante noi și pentru remodelarea celor existente”, a declarat Călin Ionescu, Directorul General al Sphera.
Prezenta propunere de buget se bazează pe contextul macro-economic ce va fi influențat de efectele pandemiei COVID-19 în prima parte a anului, ca urmare a restricțiilor impuse de autorități. Astfel, pe fondul creșterii deficitului de cont curent, este luată în calcul o ușoară depreciere a monedei naționale față de EUR, creșterea salariului minim pe economie cu 3% și estimările unei inflații anuale de 2,5 – 3%.
Începând cu a doua jumătate a anului, este luată în calcul o revenire treptată până la capacitatea normală a restaurantelor, inclusiv ca urmare a extinderii campaniei de vaccinare la nivel național, pe care și compania o susține în rândul angajaților săi. Astfel, Sphera împreună cu Direcția de Sănătate Publică București, facilitează accesul la vaccinare al angajaților care doresc să se imunizeze, printr-o unitate mobilă pusă la dispoziția acestora, într-un spațiu tip-anexă, special amenajat, din cadrul unui restaurant KFC din București.
„Avem încredere că astfel putem contribui la eforturile depuse de către autorități în vederea revenirii la normalitate și, totodată, să reușim să repunem în mișcare industria HoReCa,” a mai declarat Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group.
Pe parcursul anului 2021, ca urmare a contractului negociat cu francizorul Yum!, compania a planificat deschiderea a 16 restaurante (8 KFC, 3 Pizza Hut și 3 Taco Bell în Romania și 2 KFC în Italia). Bugetul alocat acestor investiții se ridică la 10,2 milioane EUR. Totodată, în cadrul planului negociat cu Yum!, investiția în remodările restaurantelor existente este estimată la 3,8 milioane EUR.
La finalul anului 2020, Sphera avea 158 de restaurante din care 138 erau în România, 18 în Italia și 2 în Republica Moldova.