Forma actualizată a documentelor procedurale necesare înscrierii online în programul Start-Up Nation, ediţia 2018, a fost publicată pe site-ul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat. Aceste documente includ modelul planului de afaceri şi declaraţiile de eligibilitate.
„Încurajăm antreprenorii să elaboreze planurile de afaceri, pe baza documentelor publicate, şi să fie gata să le înregistreze în momentul deschiderii platformei, în a doua decadă a lunii decembrie. Lucrăm pe mai multe planuri: adoptarea proiectului de Ordonanţă de către Guvern, în şedinţa Executivului de săptămâna aceasta, şi publicarea procedurii de implementare a schemei de minimis în Monitorul Oficial,’ a declarat ministrul Ştefan Radu Oprea.
Alocaţia Financiară Nerambursabilă, de maximum 200.000 lei/beneficiar, poate reprezenta 100% din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societăţile neplătitoare) aferente proiectului.
Înscrierea în program, solicitarea acordului de principiu pentru finanţare şi completarea planului de afaceri în vederea obţinerii finanţării se fac on-line.
Calcularea punctajului planului de afaceri se face în timp real şi transparent conform grilei de evaluare. Punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu în vederea verificării administrative şi a eligibilităţii este de 50 de puncte din maximum 100 de puncte posibile.
Aplicaţia va rămâne deschisă timp de 30 de zile. Pot beneficia de prevederile Programului Start-Up Nation 2018 societăţile înfiinţate după data de 30 ianuarie 2017, care activează în domeniul producţiei, industriilor creative, serviciilor şi comerţului. Pentru a participa la program, societăţile trebuie să creeze cel puţin un loc de muncă cu normă întreagă pe perioadă nedeterminată şi să menţină locul de muncă ocupat cel puţin doi ani după finalizarea implementării proiectului.