Societatea de Transport Bucureşti începe în noaptea de sâmbătă, 27 octombrie şi va finaliza până la 20 decembrie 2018, lucrările de separare a liniilor de tramvai 1 şi 10 de traficul auto general pe cel de al treilea tronson, Obor – Piaţa Sudului, din cele patru stabilite iniţial de Primăria Capitalei.
STB a finalizat deja două tronsoane, în lungime totală de peste 8 km, unul – între Bd. Timisoara si Sos. Viilor si, al doilea – de la Pasajul Obor, până la B-dul Timişoara, pe Sos. Ştefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Bd. Vasile Milea.
Gardul a fost montat la limita de protecţie dintre calea de rulare a tramvaielor şi a doua/ a treia bandă de circulaţie auto, pe arterele respective rămânând acelaşi număr de benzi de circulaţie, dar, în plus, în cazul apariţiei ambuteiajelor, vehiculele de urgenţă (ambulanţă, pompieri, poliţie, intervenţii), precum şi autobuzele STB, vor putea utiliza culoarele destinate tramvaielor.
Primăria Capitalei, prin STB, a început, la 7 iulie 2018, lucrările de creare a benzii unice de transport pentru liniile de tramvai 1 si 10, prin montarea de stâlpişori şi garduri de separare a liniilor de tramvai de traficul general auto.
Lungimea totală a traseului celor două linii de pe inelul central al oraşului este de 21,6 km, lungime împărţită în patru tronsoane, din care 19,6 km sunt delimitaţi cu gard de protecţie, iar circa 2 km cu stâlpi flexibili. Din această lungime, STB execută lucrări pe trei tronsoane, din care două au fost deja încheiate. Pe tronsonul de pe Şoseaua Olteniţei, Şura Mare – Romprim, lucrările vor fi executate de S.C. Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje Bucureşti S.A. până la data de 30.11.2018.
Liniile 1 şi 10 asigură preluarea călătorilor din sudul oraşului (la terminalul Romprim) şi transportul acestora pe un traseu circular, care atinge cele mai importante noduri de transport, precum Piaţa Sudului, Constantin Brâncoveanu, Eroii Revoluţiei, Str. Viilor, str. Progresului, Răzoare, Pasaj Basarab, Bd. Nicolae Titulescu, Piaţa Victoriei, Sos. Ştefan cel Mare, Obor, Iancului, Baba Novac, Zona Dristor – Mihai Bravu, Calea Văcăreşti.
După finalizarea lucrărilor, prin soluţia propusă, de instituire a benzii proprii pentru liniile 1 şi 10, se obţine o viteză sporită de exploatare şi o capacitate de transport cu 20% mai mare decât în prezent, aproximativ 2.700 de călători pe oră şi sens, asa cum s-a întâmplat în cazul liniei 21, care s-a dovedit un mare succes.
Astfel, printre beneficiile oferite deja de calea proprie a liniei 21 se numără creşterea ritmicităţii, precum şi posibilitatea de realizare a călătoriilor într-un timp mai scurt cu până la 20 de minute. În plus, pe tronsonul aglomerat de pe Sos. Colentina a scăzut cererea de transport pe liniile RATB paralele, ai căror călători au început să prefere tramvaiul. Vehiculele devenite astfel disponibile au fost utilizate pe alte linii, care aveau o cerere mai mare. Totodată, redistribuirea vehiculelor RATB creează efecte benefice pentru traficul general al oraşului.
STB SA începe separarea liniilor 1 şi 10 de traficul auto pe tronsonul Obor-Piaţa Sudului
Lăsați un comentariu