Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) își manifestă îngrijorarea și atrage atenția asupra practicilor incorecte existente la nivelul unor categorii de service-uri, în ceea ce privește dreptul șoferilor la o mașina de schimb, în caz de accident auto, transmite un comunicat al COTAR.
(C.O.T.A.R.) își dorește ca echilibrul existent în piața asigurărilor sa rămână si chiar sa evolueze în aceeași direcție.
Unele service-uri auto încearcă să obțină un profit incorect, prin tarife foarte mari și prin introducerea spre decontare a unor facturi nejustificate ca valoare, către companiile de asigurări, pentru plata mașinilor de schimb, în vederea compensării dreptului de folosință a autovehiculului avariat. Aceste costuri nejustificate facturate de către service-uri companiilor de asigurări vor avea impact negativ asupra prețului polițelor de asigurare.
„Avem multe semnale care arată frauda în acest domeniu de activitate. De multe ori șoferul păgubit nu beneficiază de mașina la schimb, chiar dacă service-ul a facturat-o către societatea de asigurare, spre decontare. În același timp, salutăm service-urile auto care demonstrează că pot efectua lucrări de calitate la prețuri corecte. Atragem atenția, însă, că există riscul ca din cauza practicilor abuzive, cei aproximativ 6 milioane de consumatori din piața asigurărilor obligatorii să fie afectați printr-o eventuală creștere a tarifelor”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.