Evenimentele speciale sunt uneori dificil de organizat, mai ales când este vorba despre event-uri cu multe persoane sau ocazii foarte speciale, precum nunţile sau botezurile. Totuşi, există soluţii pentru a face această activitate mai uşoară şi mai plăcută, chiar şi atunci când faci totul pe cont propriu.
Iată TOP 10 trucuri pentru a organiza un eveniment de nota 10:
Alcătuieşte lista de invitaţi
Primul pas pentru a te bucura de un event fără cusur este să stabileşti din timp lista de invitaţi. Indiferent de tipul de eveniment, este o idee bună să alcatuiest din timp cel puţin o listă preliminară de invitaţi. Acest lucru îţi va fi de ajutor şi în momentul în care vei dori să alegi locaţia. Spre exemplu, unele saloane de evenimente pot găzdui 50-100 de invitaţi, în timp ce altele pot găzdui 200 sau 300 de invitaţi.
Alege perioadă potrivită
Perioadă în care vei organiza evenimentul este şi ea importantă. De ce? Pentru că dictează o mulţime de aspecte organizatorice. Spre exemplu, un eveniment de vară poate avea loc într-o grădină, în aer liber, în timp ce un event ce are loc iarnă, se va ţine obligatoriu în interior. De asemenea, ţine cont de zilele libere naţionale din preajma evenimentului, de perioadele de concedii, dar şi de alte sărbători.
Găseşte localuri pe placul tău
Este o super idee să îţi alcătuieşti o listă cu localuri înainte de a începe să cauţi propriu-zis. Foloseşte internetul pentru a găsi acele locaţii ce corespund aşteptărilor tale, observă pozele, citeşte review-urile. Decât să mergi să vizitezi o mulţime de localuri şi să pierzi timp preţios, este de preferat să îţi alcătuieşti un mic top înainte.
Foloseşte un planner
Organizarea unui eveniment implica o mulţime de detalii şi aspecte, care mai de care mai laborioase. De aceea, cea mai bună soluţii pentru a te asigura că faci totul ca la carte este să îţi iei un planner. Planner-ul te va ajuta să poţi nota toate ideile, task-urile şi detaliile de care vrei să ţii cont.
În ziua de astăzi, există atât plannere şi agende special realizate pentru event planning, cât şi aplicaţii digitale. Desigur, nu este absolut necesar să foloseşti un astfel de produs, ci poţi utiliza şi o agendă clasică.
Notează toate detaliile
Evenimentele includ o mulţime de detalii de care nu trebuie să uiţi. De la numărul de tacâmuri şi până la numărul de flori sau poate culorile şi materialul scaunelor, ai o mulţime de lucruri de luat în considerare. De accea, asigură-te că notezi toate detaliile cu atenţie, fie pe telefon, fie în agenda dedicată. Evită să notezi pe foi sau post-it-uri pe care le poţi pierde.
Alcătuieşte un timeline al event-ului
Orice eveniment se desfăşoară după un anumit program. Astfel, atunci când îţi organizezi propriul event, este o super idee să îţi notezi programul pe care l-ai dori. Începe cu sosirea la locaţie, mai apoi cu orele la care doreşti să se servească mâncarea şi continuă cu programul artistic.
Gândeşte-te la meniul de băuturi
Meniul de băuturi este foarte important la orice tip de eveniment. Este de preferat să optezi pentru băuturi de calitate. Spre exemplu, când vine vorba de băutură alcoolică, încearcă să alegi cel puţin câteva opţiuni de bază, precum vodka, coniacul sau whiskey-ul. Dacă îţi doreşti un whiskey de calitate şi accesibil, poţi opta pentru Jack Daniel’s. Jack Daniel’s este una dintre cele mai populare băuturi alcoolice şi se poate servi într-o mulţime de feluri. Poţi servi Jack Daniel’s sec, cu cola sau cu băuturi energizante. De asemenea, există şi variante mai light de băuturi pe bază de acest whiskey, precum Jack Daniel’s Lemonade.
Nu uita nici de cocktail-uri şi încearcă să serveşti băuturi cât mai populare precum Aperol Spritz, Hugo sau Mimosa.
Decide ce feluri de mâncare vei servi
Nu doar meniul de băuturi contează atunci când organizezi un eveniment, ci şi bufetul. Alege feluri de mâncare adaptate temei evenimentului şi locaţiei. De asemenea, nu uita să ţii cont de preferinţele alimentare ale tuturor invitaţilor. Este o idee bună să ai şi preparate vegane, vegetariene sau gluten-free în meniu.
Alege varianta de entertainment
Entertainment-ul la un eveniment poate arăta într-o mulţime de feluri. Poţi alege live bând, DJ, show-uri de dans sau magie, poţi organiza proiecţii de film, concursuri amuzante şi mini turnee de golf. Practic, tu alegi cum vrei să te distrezi alături de invitaţii tăi.
Renunţă la temerile iraţionale
Atunci când organizezi un eveniment, lasa în spate teamă de a greşi. Nu trebuie să te lupţi cu presiunea ca totul să iasă perfect, dimpotrivă, încearcă să te gândeşti mai mult la distracţia alături de cei dragi şi la momentul frumos pe care urmează să-l împărtăşiţi.
Foloseşte trucurile de mai jos atunci când ai de organizat un eveniment pentru a-ţi uşura munca şi a te bucura de un event de nota 10.