Internetul a deschis o lume noua in retail, indiferent de industrie. Este mult mai confortabil pentru oricine sa-si achizitioneze ceea ce-si doreste, de la haine si incaltaminte, pana la electronice si electrocasnice, iar marfa achizitionata sa ii fie adusa direct la usa. In acest fel, cumparaturile online au devenit o practica accesibila pentru orice tip de cumparator.
In acelasi timp, cumparaturile online au devenit un fenomen comercial recunoscut la nivel global. Acest lucru a determinat aparitia unor strategii de marketing care ajuta atat comerciantii sa vanda cat mai mult, dar si cumparatorii sa-si achizitioneze produsele dorite la preturi cat mai avantajoase.
Iata care sunt cele mai bune perioade pentru cumparaturile online
In ceea ce priveste cumparatorii, exista anumite perioade in care preturile scad, dar si strategii care ii pot ajuta pe acestia sa profite de preturi mai scazute, in functie de sezonul cumparaturilor si produsele cumparate. Aceasta metoda se numeste “smart shopping” si a aparut ca urmare a dorintei cumparatorilor de a obtine preturi cat mai mici pentru fiecare cos de cumparaturi.
Black Friday
Black Friday este cel mai cunoscut eveniment de cumparaturi la nivel global. De altfel, acesta este si scopul evenimentului, acela de a pune la dispozitie cumparatorilor diverse produse la pret redus pentru o anumita perioada de timp. De obicei, Black Friday dureaza un singur weekend, de vineri pana duminica, intr-un interval prestabilit de unele dintre cele mai mari platforme de cumparaturi dintr-o tara. In schimb, exista magazine online care pot prelungi aceasta perioada cu pana la o saptamana intreaga. Daca, la inceput, in timpul acestui eveniment se puteau achizitiona la preturi reduse doar electronice sau electrocasnice, acum se pot cumpara produse si servicii din toate industriile.
Extra-sezon
Mergand pe principiul conform caruia “omul harnic isi face iarna caruta si vara sanie”, cumparaturile facute in extra-sezon sunt mult mai avantajoase. In primul rand, cererea nu este la fel de mare pentru produse aflate in extrasezon cum ar fi hainele de vara in luna noiembrie, ceea ce inseamna ca preturile sunt mai mici. Cu toate acestea, cumparaturile pentru produse aflate in extrasezon nu presupun un risc ca achizitiile sa fie demodate atunci cand vine sezonul in care pot fi utilizate. Un alt avantaj al cumparaturilor in extrasezon il reprezinta faptul ca sansele ca stocul anumitor produse sa se epuizeze sunt minime, tocmai datorita cererii reduse.
Campanii de brand awareness
Atunci cand un brand nou se lanseaza pe piata, acesta cauta sa-si creasca reputatia prin campanii de brand awareness care, de cele mai multe ori, presupun vanzarea de produse la pret redus. Se pot achizitiona, de exemplu, produse vazute la TV de pe 10mall la preturi avantajoase si cu un confort sporit, deoarece acestea sunt livrate direct acasa cu ajutorul curierilor. Aceste campanii au rolul de a introduce produsele pe piata si de a dovedi publicului nivelul calitativ.
In concluzie, cumparaturile online necesita o planificare prealabila pentru a obtine un pret cat mai avantajos si pentru a beneficia de oferte potrivite tuturor buzunarelor.