Aflu de la “gazetă” faptul că cei din Turism, mai exact cofetarii profesioniști, pregătesc o surpriză într-un Club din Mamaia. Informația aparține cotidianului Puterea, nu este publicitate, ci doar un împrumut nerambursabil. Redau știrea:
“Pe 26 august 2022, la Loft în Mamaia, se va prezenta oficial prăjitura Litoralului, desemnată în urma unui concurs între cei mai mari maeștri cofetari din stațiunile de la malul mării. PUTEREA va prezenta, în premieră, cum arată prăjitura câștigătoare.
Este vorba de o prăjitură cu un mesaj clar la adresa controversatului președinte al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), Horia Constantinescu, aflat în conflict deschis cu oamenii de afaceri din turism.
Prezentarea acestei prăjituri are loc, în același timp, cu lansarea programului social ”Litoralul pentru toți”. Asta înseamnă că prăjitura Litoralului este și pentru cei bogați care merg la Loft sau alte localuri de fițe, dar și pentru cei mai săraci care vin la mare prin programul social ”Litoralul pentru toți”. Altfel spus, și bogatul și săracul se pot îndulci cu prăjitura dedicată șefului ANPC.”
Gluma este glumă, lansarea tortului și a prăjiturii nu o pun la îndoială. Am mai avut parte de astfel de lansări de produse de patiserie. La fel, să nu împărtășim glume sau ironii pe seama unei industrii cum este Turismul din România (am aflat azi că serviciile și comerțul nu se încadrează în ramura industrii, o discuție separată referitoare la Proiectul de Ordonanță a Guvernului privitoare la Licența industrial «proiect», aflat pe pagina Ministerului Antreprenoriatului și Turismului).
Ce se întâmplă acum, poate nu întâmplător, trebuie să dea de gândit decidenților: “A murit turismul românesc și trebuie să aibă parte de un parastas de 40 de zile, parastas amânat din cauza Pandemiei”? – citat din declarația publică și asumată de către actualul președinte al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Horia Constantinescu. La fel, rămâne valabilă remarca aceluiași înalt demnitar precum că “turismul arată ca o bătrână cu barbă care nu atrage pe nimeni”?
Despre ce vorbim? Este Turismul o industrie prioritară în strategia națională de dezvoltare? Dacă da, atunci de ce această campanie de discreditare? Sunt probleme majore astfel încât să lansăm mesaje de genul că trebuie să ne ferim de a petrece concediile în țară? Adevărat, s-a descoperit un depozit unde se află carne alterată de peste 3 ani, s-au descoperit camere de hotel cu deficiențe (mochete și saltele murdare), magazine alimentare (unele fiind parte din lanțurile comerciale), câteva restaurante de pe Valea Prahovei cu deficiențe (două au fost închise până la remedierea celor constatate). Este adevărat. Dar tot turismul românesc, începând cu cei care au avut curajul să deschidă o pensiune până la lanțurile hoteliere, se încadrează în categoria menționată de președintele ANPC. Legea este lege și trebuie respectată. La fel și în piețe. De aici, până la a generaliza și a spune că “Turismul românesc este mort” este o cale lungă și periculoasă. Aici, președintele ANPC trebuie să dea explicații altele decât: “O să fac curățenie în turism”. Poate domnia sa, fără a interpreta aceste rânduri ca un atac la persoană, să aibă o discuție cu actualul ministru al antreprenoriatului și turismului. Dacă domnul Cadariu nu contează, măcar o discuție lămuritoare cu planuri concrete de redresare cu primul-ministru, Nicolae Ciucă. Altfel, prin astfel de declarații cu impact sever asupra imaginii externe a României, domnul președinte Horia Constantinescu primește torturi din partea cofetarilor din turism și oferă “tortură comică” celor care mai cred în afacerea ospitalității.