Cu siguranță fiecare dintre noi a auzit cândva despre injectoarele mașinii. Sunt elemente extrem de comune care se pot defecta extrem de ușor. Totuși, dintre cei care au auzit până acum despre injectoarele mașinii, câți știu ce fac acestea mai exact? Probabil vorbim despre un număr destul de mic, însă asta nu este o problemă căci astăzi vom vorbi în detaliu despre injectoare, pentru ca fiecare șofer pasionat să cunoască detalii esențiale despre acestea.
Ce sunt injectoarele? Care este rolul lor?
După cum prea bine știm, pentru a funcționa, orice mașină are nevoie de combustibil. Mașinile care funcționează cu combustibili tradiționali, adică benzină sau motorină, au în componență un sistem esențial și anume sistemul de injecție.
La capătul sistemului de injecție se află injectoarele, piese de dimensiuni mici. Care este rolul lor? Ei bine, acestea împing combustibilul în camera de ardere, într-un jet cât mai fin, realizând astfel alimentarea motorului cu combustibil.
Cum se realizează traseul combustibilului de la sistemul de injecție către motor? Totul este controlat de calculatorul de injecție (ECU), care dictează durata și momentul pulverizării. Așadar, toate injectoarele mașinii sunt controlate de acest calculator.
Injectoarele sunt întâlnite atât în cazul motoarelor cu alimentare cu benzină, cât și în cazul celor diesel, însă, cu toate acestea, există destul de multe diferențe între ele. De exemplu, în cazul mașinilor cu motor pe benzină, injectoarele sunt foarte simple, iar singurul lor rol este cel de a împinge combustibilul. Pe partea cealaltă, injectoarele mașinilor diesel sunt mai complexe și în unele cazuri pot îndeplini chiar și rolul unei pompe de injecție.
Cum îți dai seama că unul dintre injectoarele mașinii tale este defect?
În cazul în care deții o mașină modernă, atunci când unul dintre injectoare se defectează, în bord se va aprinde martorul „check engine”. Există situații în care un injector nu funcționează atunci când motorul este la ralanti. Nu trebuie să te sperii, căci la turație mare, este foarte posibil să-și revină.
Știai că injectoarele sunt capabile să se repare la viteze mari, atunci când fluxul de benzină/motorină este mai mare? În cazul în care nu se întâmplă acest lucru, ai două variante: fie cumperi injectoare noi, fie le recondiționezi pe cele defecte. Putem spune că aspectele ce țin de calitate sunt aceleași în cazul ambelor variante, singurul lucru diferit fiind prețul. Este mult mai accesibil să recondiționezi un injector decât să cumperi unul nou. Avem și o recomandare de firmă care oferă acest serviciu. Este vorba despre Turbo Doctor despre care găsești toate informațiile necesare pe turbodoctor.ro.
De ce se defectează injectoarele?
Se spune că cei care au un stil de condus blând și acordă atenție îngrijirii mașinii, mai ales prin alegerea unui combustibil de calitate, pot prelungi durata de viață a componentelor acesteia, implicit a injectoarelor. Chiar și așa, riscul de defectare a injectoarelor încă există, în special la mașinile diesel. De ce? Din cauză că motorina este un solvent slab ce conține și mulți atomi de carbon. Asta înseamnă că te poți confrunta destul de des cu problema depunerilor de carbon.
Revenind, iată care sunt cele mai comune probleme pe care le poate avea un injector:
1. Murdăria
Se poate întâmpla ca motorul mașinii tale să prezinte scurgeri de ulei, aditivi sau chiar combustibil. Aceste scurgeri determină acumularea impurităților pe injectoare ce duc la o funcționare incorectă a acestora.
2. Blocarea
Există mai multe cauze care duc la blocarea unui injector. Poate fi vorba despre defectarea duzei prin care se pulverizează combustibilul sau acumularea depunerilor de rugină. Acestea fac controlul debitului de carburant difuzat imposibil: poate fi scăzut, dacă injectorul rămâne blocat pe închis sau ridicat, dacă injectorul rămâne blocat pe deschis.
3. Înfundarea
Înfundarea este o problemă destul de des întâlnită în cazul injectoarelor. Aceasta este determinată de impuritățile care se găsesc în combustibil (vorbim în general de combustibilul de slabă calitate), dar și de alte reziduuri care circulă prin sistemul de injecție. Soluția? Recondiționarea injectorului de către o echipă de profesioniști, așa cum este cea de la Turbo Doctor.
Prețul pentru serviciul de recondiționare injectoare oferit de Turbo Doctor variază între 500 și 800 de lei per bucată. Dacă îl compari cu prețul pentru un injector nou, fii sigur că ești mult mai câștigat. Așadar, în cazul în care injectoarele mașinii tale îți provoacă bătăi de cap, ia cât mai curând legătura cu experții în domeniu pentru o recondiționare ca la carte!