Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Tragediile de pe șoselele țării trebuie stopate!
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
ActualitateTransporturi

Tragediile de pe șoselele țării trebuie stopate!

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 31 ianuarie 2024
Distribuie
Foto: www.freepik.com

CSR – Coaliția pentru Siguranță Rutieră atrage public atenția asupra tragediilor produse pe șoselele României anul trecut.

Astfel, conform celor mai recente date publicate de către Inspectoratul General al Poliției Române, anul trecut au fost constatate 53.961 de infracțiuni privind siguranța circulației pe drumurile publice. Tot anul trecut, s-au produs circa 4.500 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 1.545 de persoane și rănirea gravă a altor 3.535. Acestor accidente li se adaugă accidentele instrumentate prin formularul „Constatarea amiabilă de accident”, totalizând aproximativ 400.000 de accidente rutiere anual, ceea ce transformă România în „Țara accidentului la minut”.

România este fruntașă la accidente rutiere în Uniunea Europeană, iar acest fapt are efecte în lanț asupra miilor de familii expuse acestor tragedii, și nu numai. Înregistrăm în țara noastră o rată medie de accidente de 6,6% la nivelul întregului parc auto, o cifră semnificativ mai mare decât Ungaria (2,8%), Cehia (2,8%) și Slovenia (2,6%) și nu putem ignora gravitatea situației. Iar în sectorul de transport, frecvența este de trei ori mai mare decât media generală (19% față de 6,6%). Când facem comparații cu țările din Europa, trebuie să ne uităm și la comportamentul pe care fiecare dintre noi îl avem în trafic, nu doar la sistemele pe care fiecare țară le are implementate.

Dincolo de tragediile umane, rata foarte mare a accidentelor rutiere este unul dintre factorii de bază care influențează prețul polițelor RCA. Subliniem că, în căutarea de soluții pentru sistemul RCA, trebuie avute în vedere în primul rând cauzele care au dus la situația actuală, respectiv numărul ridicat al accidentelor rutiere și al deceselor asociate – un capitol la care România este, din păcate, fruntașă.

În acest context, Coaliția pentru Siguranță Rutieră, din care fac parte peste 35 de organizații și experți care și-au propus să contribuie la scăderea frecvenței și severității accidentelor rutiere, urmărește stabilirea unui set cuprinzător de măsuri pentru creșterea siguranței rutiere în România. Aceste măsuri au fost deja sintetizate în Carta Albă a Siguranței Rutiere, recent lansată, și urmăresc trei direcții de acțiune: politici publice pentru îmbunătățirea legislației, campanii de educație și informare, precum și proiecte concrete pentru creșterea gradului de siguranță rutieră. Printre măsurile imediate care vizează siguranța în trafic, propuse de experți în cadrul CSR, se numără:

  • Săptămâna Siguranței Rutiere (urmează să aibă loc între 15 și 21 mai, în fiecare an) – fundamentată pe necesitatea de a educa populația în spiritul unei responsabilități colective pentru a diminua nivelul accidentelor rutiere. Dorința noastră este ca săptămâna aceasta să devină cea mai sigură perioadă a anului în materie de securitate rutieră, pentru toți participanții la trafic.
  • dotarea Poliției Rutiere cu vehicule neinscripționate, conform modelului de bune practici în UE.
  • impunerea unui sistem automat de camere video, inclusiv în zonele urbane, care să fie însoțite de amenzi automate;

Foarte important – Coaliția consideră esențială o colaborare amplă cu toate părțile interesate pentru a reduce accidentele rutiere și consecințele asupra victimelor pe termen lung. Subliniem importanța unei abordări sustenabile, care adresează inclusiv cauzele profunde ale evoluțiilor din zona RCA, în detrimentul unei soluții temporare, concentrată pe efecte.

În 2024, Coaliția va propune proiecte legislative și va facilita discuții pentru transformarea șoselelor românești în spații mai sigure, având în vedere colaborarea dintre sectorul public și privat. Mai multe informații despre CSR și proiectele Coaliției sunt disponibile pe www.pentrusigurantarutiera.ro.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Mircea Geoană Un sfert dintre români l-ar alege pe Mircea Geoană dacă ar candida la prezidențiale
Articolul următor Ciolacu, precizări în contextul speculațiilor privind vizita FMI: „Recalcularea pensiilor va avea loc la termen”. Posibilă scutire de impozit și pentru pensiile între 2.000 și 3.000 de lei
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Gică Petrescu – amintirea unui trubadur modern
Cultură și Educație
Forțele Aeriene, onorate de Ziua Aviației. Nicușor Dan: „Este un moment potrivit să ne manifestăm respectul și recunoștința față de întregul personal militar și civil din cadrul Forțelor Aeriene”
Actualitate
Protest tensionat în Piaţa Victoriei: îmbrânceli cu jandarmii, cartofi aduşi în dubă şi un bărbat prins cu cuţit
Actualitate

RSS Știri Fotbal

  • Dispare încă un club de fotbal! De vină, mediul toxic promovat de FRF
  • PENIBIL! FC FCSB se face de râs și este prima echipă românească învinsă vreodată de Andorra
  • Thriller la Miercurea Ciuc: Csíkszereda – Dinamo 2‑2 în prima etapă a Superligii
  • CFR Cluj începe cu emoții: victorie chinuită în prelungiri cu Unirea Slobozia
  • Start în trombă pentru „Șepcile Roșii”: 4-1 în deplasare cu Metaloglobus

Citește și

Actualitate

Noul plan de creștere și Facilitatea de reformă și creștere pentru Balcanii de Vest

3 minute
Actualitate

Calendar

1 minute
Actualitate

Protest în fața Ministerului Justiției. Angajaţi de la Registrul Comerțului, nemulţumiţi de salarii

1 minute
Actualitate

STB SA începe separarea liniilor 1 şi 10 de traficul auto pe tronsonul Obor-Piaţa Sudului

4 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?