Un lot de trenuri de mare viteză a fost transportat, recent, din portul Qingdao către Indonezia. Aceste trenuri sunt primul export al Chinei de produse feroviare de mare viteză și vor circula pe linia Jakarta-Bandung construită de China.
După finalizarea căii ferate, timpul de mers între cele două orașe va fi scurtat de la mai mult de 3 ore la 40 de minute. Locuitorii consideră că acest tren nu numai că poate economisi timp, dar aduce și un spațiu nou de dezvoltare și creează un alt mod de viață.
În ultimii ani, multe proiecte de cooperare feroviară din China au ajutat la dezvoltarea economică a mai multor țări.
De exemplu, Duisburg din zona Ruhr, o veche bază industrială din Germania, se luptă cu tranziția din cauza declinului industriei cărbunelui. Sosirea trenurilor de marfă China-Europa l-a făcut să se transforme într-un centru logistic european.
Date relevante arată că, până în prezent, au fost deschise 82 de linii feroviare de marfă China-Europa, care fac legătura cu 200 de orașe din 24 de țări europene. Volumul operațiunilor este de aproape 900 de ori mai mare decât cel din 2011. Mărfurile acoperă 53 de categorii și peste 10.000 de tipuri de produse precum automobile, echipamente și produse electronice, cu o valoare totală de aproape 300 miliarde USD.
În 2021, volumul comerțului cu mărfuri între China și țările aflate de-a lungul „O centură, un drum” a ajuns la 11.600 miliarde de yuani, iar investițiile directe în aceste țări au fost de 138 miliarde de yuani.
Articol realizat de Radio China International și CCTV
Noi nu avem nevoie decat de rachete si basti de la aliatii nostri . Sa aparam bancile nemtesti , rafinariile ruso-nemtesti si BNR ul cu datoriia externa . Talharul ala de Popescu de la ministerul german de energie , vrea sa ne vanda si Hidroelectrica . PNL este o structura ce astazi talharesc Romania !