marți, 31 martie, 2020
1.1 C
București

UNIQA: 2019, cel mai bun an de la începerea activității în România

Finalul lui 2019 a marcat pentru UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață rezultate consolidate pe liniile profitabile, ambele companii continuând să își dezvolte activitatea și pe parcursul ultimului trimestru al anului trecut.

Principalul motor care a susținut această dezvoltare au rămas asigurările non-auto, cu o creștere de două cifre procentuale, comparativ cu aceeași perioadă din 2018. În ceea ce privește asigurările de viață, vânzările de produse tradiționale au fost, în continuare, cel mai important contributor la rezultatele pozitive ale companiei.

Pe segmentul auto, asigurările facultative CASCO pentru clienții din zona retail au sprijinit, mai departe, creșterea profitabilă a companiei, în timp ce, pe segmentul asigurărilor obligatorii de răspundere civilă, limitarea impactului asupra portofoliului a rămas prioritară.

Primele brute subscrise în total de cele două companii UNIQA se situau, la finalul anului 2019, la nivelul de 97,2 milioane de euro, conform IFRS, înregistrând o creștere de 4,6% față de 2018, generată de segmentele profitabile ale portofoliului de asigurări.

La finalul anului 2019, profitul total înregistrat de ambele companii UNIQA s-a situat la nivelul de 3,6 milioane de euro, conform IFRS.

Anul în care UNIQA Asigurări a sărbătorit un deceniu de prezență în piața asigurărilor din România a fost, indiscutabil, anul în care ne-am bucurat de cele mai bune rezultate obținute de companie. Acestea sunt efectul unei strategii de creștere profitabilă aplicată cu consecvență și consolidată de-a lungul timpului. Succesul de acum nu ar fi fost însă posibil fără echipa UNIQA, formată din profesioniști de cea mai bună calitate, cărora le mulțumesc pentru încredere și implicare. Datorită lor, reușim să proiectăm încredere și în rândul clienților noștri, devenind prima alegere în ceea ce privește soluțiile asigurate pentru tot mai mulți dintre ei. Anul 2020 va fi, cu certitudine, despre poziționarea clienților în centrul activității noastre. Vom continua inițiativele pentru îmbunătățirea experienței clienților în relația cu UNIQA, fie că vorbim despre soluții de digitalizare, îmbunătăţire a proceselor sau investiții în echipa noastră de specialiști”, a declarat Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurări.

Anul 2019 a însemnat pentru activitatea de asigurări de viață trecerea într-o nouă etapă a evoluției, definită de o mai bună înțelegere a nevoilor clienților, reflectată de modul în care am regândit soluțiile oferite de UNIQA în România. Ne mândrim cu succesul produsului UNISMART, bazat pe un concept inovator, cu ajutorul căruia clienții pot să opteze pentru protecția de care au nevoie în funcție de etapa și stilul de viață care îi reprezintă. Receptivitatea de care noul produs se bucură în rândul clienților ne oferă încrederea că dispunem de oportunități semnificative de creștere și pe parcursul anului 2020. Totodată, suntem interesați de domeniul asigurărilor de sănătate, al cărui potențial de dezvoltare este susținut atât de dinamica foarte bună de la nivelul pieței, cât și de vasta expertiză a Grupului UNIQA pe acest segment. Transformarea activității de asigurări de viață va continua, cu certitudine, în 2020, UNIQA păstrând în focus calitatea experienței oferită clienților”, a precizat Valentin Coroiu, CEO UNIQA Asigurări de viață.

La finalul anului 2019, nivelul costurilor administrative ale UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață s-a situat cu 3,3 puncte procentuale sub cel înregistrat în aceeași perioadă a anului anterior, ambele companii ramânând consecvente în ceea ce privește implementarea măsurilor pentru optimizarea acestui indicator de performanță.

Poziționarea clientului în centrul acțiunilor companiei este un obiectiv important în cadrul strategiei UNIQA pentru dezvoltare durabilă, fiind susținut și de soluțiile de optimizare a proceselor și de îmbunatatire a experienței clientilor cu ajutorul soluțiilor digitale. Acestea au un impact pozitiv asupra nivelului costurilor administrative. Este o directțe pe care vom continua să o consolidăm și pe parcursul anului 2020, pentru un plus de rapiditate, ușurință și accesibilitate în relația cu UNIQA”,a declarat Paul Cazacu, Vicepreședinte – Director General Adjunct – CFO UNIQA Asigurări.

În focus: îmbunătățirea experienței clienților

Un succes notabil în 2019 pentru brand-ul UNIQA în România a fost introducerea conceptului de asistent digital în premieră pe piața asigurărilor, remodelând complet experiența clienților.

Astfel, asistentul digital ANA a transformat notificarea daunelor pentru asigurarile CASCO și de locuință într-un proces simplu, rapid și eficient, durata medie a unei sesiuni fiind de 3 minute. ANA este disponibilă online, oricând și oriunde pentru clienții UNIQA, la adresa https://daunerapide.uniqa.ro.

ANA aduce împreună tehnologia și oamenii. Astfel, asistentul digital de la UNIQA utilizează principii de “machine learning”, accesând baze de date extinse și algoritmi de interpretare pentru a emite oferte de despăgubire bine documentate și corecte, având totodată sprijinul unei echipe de specialiști, pregătiți să intervină în cazul daunelor cu un grad mai mare de complexitate.

De asemenea, pe parcursul anului 2019, serviciile de daune oferite de UNIQA au beneficiat de un amplu proiect de digitalizare, prin implementarea unei platforme integrate de management al daunelor, cu ajutorul căreia specialiștii pot administra dosarele de daună rapid și eficient. Pentru a optimiza procesul intern de management al daunelor, a facilita colaborarea cu unitățile reparatoare și a livra clienţilor servicii rapide și la un înalt nivel calitativ, noua platformă integrată este dezvoltată având la bază o tehnologie de tip “high-end”. Cu ajutorul acesteia, a fost creat un ecosistem de servicii integrate, care îmbunătățește experiența tuturor părților implicate în procesul de despăgubire, în mod special pentru clienți.

Optimizările de procese și noile tehnologii utilizate au adus benficii imediate clienților UNIQA, compania instrumentând într-un timp foarte scurt chiar și daune cu un grad de complexitate și valori foarte mari. Un exemplu notabil în acest sens este despăgubirea în valoare de 5 milioane de euro, ca urmare a incendiului care a distrus, la începutul anului 2019, o fabrică de ingrediente alimentare din județul Alba. O primă tranșă a despăgubirii, reprezentând 50% din suma asigurată, a fost plătită la doar două luni de la producerea evenimentului, difrerența fiind achitată pe parcursul următoarelor două luni.

În ceea ce privește soluțiile de asigurare, anul 2019 a însemnat pentru UNIQA în România lansarea a două noi produse, dezvoltate pornind de la realitatea și nevoile clienților: asigurarea facultativă auto UNICASCO și noul concept pentru asigurările de viață, UNISMART, o asigurare mixtă care oferă atât protecție financiară, cât și o modalitate de a economisi pentru mai târziu, perfect adaptată la etapele și stilul de viață al clienților.

Asistentul digital ANA și noul sistem de management al daunelor au fost, indiscutabil, cele mai răsunătoare realizări ale UNIQA în 2019, poziționându-ne în rândul celor mai inovatoare companii din România. Totodată, un motiv de mândrie pentru reușitele din 2019 este legat de oamenii din echipa UNIQA. Cred că avem alături profesioniști foarte buni, cu un înalt nivel de pregătire și o deschidere mare către noutate. În ceea ce privește planurile pentru 2020, îmbunătățirea experienței clienților va rămâne în focus., fie că vorbim despre dezvoltarea de produse, aplicații, procesul de vânzare sau cel de daune, pentru a livra servicii integrate, de tip «end to end». Ne dorim ca UNIQA să se poziționeze drept un consultant în relația cu clienții săi, asumându-și un rol mult mai complex, dincolo de acela de preluare a riscurilor și plată a daunelor în schimbul primei de asigurare”, a precizat Iuliana Rusei, membru al Directoratului – CITO UNIQA Asigurări.

În ceea ce privește situația reclamațiilor, potrivit celui mai recent raport publicat de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, UNIQA continuă să se numere printre companiile de asigurări din România față de care clienții își exprima cele mai puține nemulțumiri. La finalul anului 2019, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au înregistrat un număr total de 340 de reclamații, în ușoară creștere comparativ cu situația din aceeași perioadă a anului anterior.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

ULTIMA ORĂ

Finalizarea proiectului „Achiziționarea de echipamente inovatoare în cadrul MIAD SRL”

MIAD SRL, în calitate de Beneficiar, anunță finalizarea proiectului „Achiziționarea de echipamente inovatoare în cadrul MIAD SRL”, cod SMIS...

Suceava devine prima zonă care intră în carantină România

Ministrul de Interne, Marcel Vela, a anunțat că a fost emisă o nouă Ordonanță Militară ce prevede...

13 persoane au decedat la Spitalul Județean din Suceava

Au fost raportate încă 13 decese ale unor persoane confirmate cu noul coronavirus, la Spitalul Județean Suceava,...

Noi reglementări privind acordarea serviciilor medicale pe perioada stării de urgență

Executivul a aprobat astăzi o hotărâre care cuprinde o serie măsuri în domeniul sănătății pe perioada instituirii...

TRENDING

Calendar

Mâine La Teatrul Nottara...