A fost arestat un șef de gară, are loc un val de demisii și demiteri
Un nou bilanț încă provizoriu al celei mai grave catastrofe feroviare din istoria Greciei, soldată cu 46 morți și mai multe zeci de răniți, a fost dat publicității joi dimineață, împreună cu anunțul potrivit căruia un șef de gară a fost arestat și deferit justiției. El trebuie să explice cum a fost posibil ca un tren de pasageri care lega Atena de Salonic, având la bord 342 pasageri și 10 angajați ai transportului feroviar, să fie autorizat să intre pe aceeași linie de cale ferată cu un tren de marfă. A fost arestat sub acuzația de ”homicid din neglijență” și ”provocare de răni corporale”.
Martori și experți au precizat că în urma violenței șocului, locomotivele și primele vagoane au fost practic pulverizate, iar conductorii celor două trenuri au murit pe loc. ”Totul arată că drama s-a datorat, din nefericire, în principal unei tragice erori umane”, a declarat miercuri seară primul ministru elen Kyriakos Mitsotakis. Cu toate acestea, întreaga țară este angajată într-o amplă polemică referitoare la situația rețelelor de cale ferată din Grecia, aflate într-o stare evident vetustă, chiar dacă a fost privatizată și plasată în administrarea societății italiene Ferrovie dello Stato(FS). Manifestanți de o rară violență au atacat miercuri, la Atena, forțele de ordine pentru a se apropia de sediul guvernului, scandând lozinci și purtând panouri contra privatizării transporturilor. Primul ministru Mitsotakis a decretat doliu național de trei zile în memoria victimelor tragicului accident feroviar produs în zona localității Larissa, unde de asemenea a avut loc miercuri o amplă manifestație de protest. Președintele sindicatului conductorilor de tren greci, Kostas Genidounias, a denunțat la posturile de televiziune elene lipsa măsurilor de securitate și de semnalizare pe această linie ferată principală a țării, ce leagă Sudul de Nordul Greciei. El a relatat că întregul sistem de semnalizare este făcut manual și din anul 2000 el nu a mai funcționat corect. De precizat că majoritatea victimelor erau tineri, mai ales studenți, uciși în floarea tinereții. Numeroase victime au fost carbonizate și uneori greu de identificat. Peste 500 de persoane participă la operațiunile de salvare, a precizat purtătorul de cuvânt al guvernului elen. Joi dimineață a început un val de demiteri și demisii din posturi având conexiuni cu transporturile elene, în frunte chiar cu ministrul Transporturilor, Kostas Karamanlis. Dacă va fi găsit vinovat, șeful gării arestat este pasibil de pedeapsa cu închisoarea pe viață.