Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 13,5% în trimestrul IV 2024 faţă de trimestrul IV 2023, potrivit INS.
În trimestrul IV 2024, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au crescut cu 7,5% comparativ cu trimestrul IV din anul 2023.
În trimestrul IV 2024, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în total înmatriculări noi de autoturisme a crescut cu 2,0 puncte procentuale față de același trimestru al anului 2023, ajungând la 72,3%.
În trimestrul IV 2024, comparativ cu trimestrul IV al anului 2023, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣteri la categoria mopede ṣi motociclete cu 55,0% ṣi la categoria autoturisme cu 12,3% ṣi scădere la categoria autobuze și microbuze cu 2,6%. În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria mopede ṣi motociclete cu 81,7%, la categoria autobuze ṣi microbuze cu 7,5% ṣi la categoria autoturisme cu 5,0%.
Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 12,6% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 5,6% ṣi scădere la categoria autotractoare cu 5,9%. Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 11,2%, la categoria remorci ṣi semiremorci cu 6,6% ṣi scădere la categoria autotractoare cu 31,5%.
Faţă de trimestrul III 2024, în trimestrul IV 2024, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creṣtere cu 5,2% la vehiculele pentru transportul pasagerilor ṣi cu 0,1% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.
Vehicule înmatriculate în circulație, la sfârṣitul trimestrului IV 2024
Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului IV 2024, în proporție de 63,9%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 10,2%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 33,3%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 22,5% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 24,0% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 27,3%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 44,0%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 22,6% au fost clasificate în norma Non-Euro.
In conditiile in care un Logan nou „low cost” incepe de la 14.000 de euro nu e de mirare ca lumea cumpara second hand din Occident.