Achiziția permite brandurilor și retailerilor să vândă prin WhatsApp și să ofere experiențe de cumpărare unificate.
VTEX, platforma de comerț cu cea mai rapidă creștere din lume, cu capabilități native de marketplace și gestionare a comenzilor, anunță astăzi achiziția Suiteshare, o companie tech de marketing, care permite vânzarea socială prin WhatsApp. Achiziția marchează următorul pas al VTEX pentru a permite retailerilor să ofere cumpărătorilor experiențe de cumpărare moderne, satisfăcătoare și interactive. Suiteshare furnizează deja experiențe de cumpărături conversaționale pentru retaileri importanți din Brazilia și America Latină, inclusiv Lacoste, The North Face, Reserva, Grupo Soma, Natura și Mary Kay.
Este din ce în ce mai clar că așteptările consumatorilor se îndreaptă cu pași rapizi către interacțiuni mai personalizate și mai rapide cu brandurile. Utilizarea aplicațiilor de mesagerie a depășit utilizarea platformelor de socializare, având cu 20% mai mulți utilizatori activi, iar cercetările efectuate de Facebook arată că 66% dintre consumatori sunt mai încrezători în efectuarea unei achiziții, atunci când un brand este activ pe aplicațiile de mesagerie. Odată cu achiziția Suiteshare, VTEX va oferi comercianților săi o platformă care le va permite să ajungă și să vândă utilizatorilor WhatsApp din întreaga lume.
„Operăm într-o lume centrată pe mesagerie, în care clienții motivează brandurile să ofere experiențe de conversație în timp real, care să fie autentice și naturale. Prin această achiziție, permitem companiilor să ofere un serviciu complet, integrat și mai robust pe mai multe canale, pentru a-și atrage, activa și a-și păstra clienții”, spune Mariano Gomide, fondator și co-CEO al VTEX.
Puterea comerțului conversațional
Companiile care folosesc soluția de vânzare socială a Suiteshare raportează creșteri imediate în rata de conversie. Pentru Tramontina, o companie de un secol pe piață și prezentă în peste 120 de țări cu produse pentru casă, soluția de vânzări a generat o creștere de peste 20%, în ratele de conversie ale comerțului digital, între noiembrie 2020 și martie 2021. Pentru Track & Field, brand de îmbrăcăminte fitness, Suiteshare a stimulat o creștere de peste 340% în ceea ce privește rata medie lunară de clicuri pe site.
Brandul global de îmbrăcăminte Lacoste își exprimă aprecierea pentru flexibilitatea și viteza lansării: „Am încheiat un parteneriat cu Suiteshare, pentru că au dovedit că sunt în același timp și extrem de agili, dar și robuști. Nevoile noastre de a vinde cât mai repede prin intermediul WhatsApp au fost întrunite într-un timp extrem de scurt, iar ușurința cu care se poate utiliza instrumentul este incredibilă”, spune Vinicius Castro, Manager Operațiuni și Proiecte digitale în cadrul Lacoste.
„Suntem foarte încântați să ne alăturăm echipei VTEX pentru a crea împreună soluții de piață pentru viitorul comerțului digital. Uniunea dintre cele două companii deschide o lume de oportunități pentru a nu gândi omnichannelul doar ca o soluție logistică, ci și ca un instrument pentru creșterea conversiei și a vânzărilor”, spune Maicon Ferreira, fondator și CEO la Suiteshare.
Fondată în 2018 în regiunea metropolitană Porto Alegre, Suiteshare funcționează pe post de extensie digitală pentru conturile de WhatsApp, care ajută companiile să conecteze clienții cu diferite puncte de contact. Soluția permite brandurilor să distribuie cererea între magazinele fizice și să sprijine operațiunile de franciză. Atunci când consumatorul accesează o fereastră de chat pe site sau apasă pe link-ul de pe rețeaua socială a brandului, el este recunoscut prin georeferențiere și este direcționat, în mod digital, către personalul de vânzări din cel mai apropiat magazin.