Wilio, platforma care îi pune în legătură ușor și rapid pe utilizatori cu meșteri și alți profesioniști din domeniul construcției și întreținerii casei, a fost oficial lansată în România, miercuri, în cadrul unui eveniment dedicat presei, la care a participat Martin Winkler, cofondatorul companiei slovace.
În 2018, doi slovaci, Martin Winkler și Frantisek Duracinsky, fondau o platformă unde oamenii puteau să-și înregistreze problemele pe care le aveau de rezolvat în casă sau în apartament ꟷ construcții, renovări, reparații, instalații ꟷ pentru ca acestea să fie preluate de instalatori și alți meșteri sau firme. După lansarea oficială în Slovacia, în 2019, în numai 2 ani, 29.604 de profesioniști și companii s-au înregistrat pe platformă și mai mult de 71.000 de proiecte au fost finalizate.
3 ani mai târziu, platforma devine disponibilă și în România, țara în care o experiență personală i-a dat lui Martin Winkler ideea de a dezvolta Wilio. Totul a început în 2013, în timp ce acesta se afla într-o călătorie de afaceri la București, când a avut nevoie de un taxi. Un coleg român i-a arătat atunci o aplicație pentru chemat taxiuri, care l-a inspirat pe Winkler, la întoarcerea în Slovacia, să dezvolte împreună cu un partener, prima aplicație de ride-sharing din țara sa, HOPIN. Între timp, aceasta a devenit prima aplicație de acest fel din Slovacia, înregistrând în prezent peste 140.000 de curse pe lună.
După un timp, Winkler s-a gândit cum ar fi dacă, atunci când avem nevoie de un meșter pentru diverse probleme care apar în casă, am putea să contactăm unul la fel de ușor precum un șofer în aplicație? Așa a apărut Wilio.
Un proces în 3 pași
Încă de la început, Wilio a fost conceput ca o platformă prietenoasă, unde oamenii pot să-și prezinte proiectele pentru ca, ulterior, un profesionist în domeniu să le poată prelua cât mai rapid. După ce accesează site-ul sau aplicația pentru mobil, utilizatorii își pot crea un cont în calitate de clienți sau de furnizori de servicii, în funcție de nevoie. Dacă sunt clienți, aceștia trebuie să selecteze o categorie care reflectă necesitățile lor: arhitectură și inginerie; mobilă; faianță și pardoseală; fațade, tencuială și zugrăvire; și altele.
După ce a ales serviciul de care are nevoie, clientul poate să introducă în platformă orice alt detaliu pe care îl consideră necesar, de la dimensiuni, la culori și până la materiale. Ultimul pas îl reprezintă publicarea proiectului în platformă. De aici, utilizatorul Wilio va primi oferte din partea profesioniștilor care pot să se ocupe de el.
„Să găsești profesionistul potrivit obișnuia să fie ceva care consuma foarte mult timp. De obicei, clientul nu avea altă opțiune decât să caute profesioniști prin intermediul familiei, cunoștințelor și, în multe cazuri, pe internet. Datorită aplicației Wilio, majoritatea utilizatorilor vor primi un răspuns sau o ofertă de preț pentru cererea lor de la profesioniști din apropiere în aproximativ o oră”, spune cofondatorul Wilio, Martin Winkler.
Așadar, Wilio acționează ca un intermediar între clienții în căutare de anumite servicii și companiile și profesioniștii care le pot rezolva cerințele. Platforma funcționează pe bază de recenzii, așa că orice lipsă de profesionalism poate fi sancționată imediat, iar clienții pot să aibă mereu garanția calității serviciului ales. Mai mult, reprezentanții companiei anunță că urmează să dezvolte noi caracteristici care vor asigura o cumpărare și mai sigură a serviciilor de către clienți, precum și o mai bună calitate a oportunităților de colaborare pentru profesioniști.
Wilio în România
Wilio a devenit disponibil pe piața din România în luna iulie a acestui an și, în numai 2 luni, mai mult de 3.100 de profesioniști s-au înregistrat pe platformă și peste 2.500 de proiecte au fost publicate, o dovadă a necesității sale în România. Reprezentanții Wilio speră ca într-un an în România, peste 10.000 de profesioniști și companii își vor face cont pe platformă și că numărul proiectelor va trece de pragul de 20.000.
„Wilio digitalizează accesul la serviciile tradiționale. Cu clienți în România din ce în ce mai deschiși la nou și care folosesc intens instrumente online, simțim că putem să aducem Wilio în această țară. Scopul nostru este să ajutăm clienții să găsească ușor furnizori de servicii de calitate în zona lor și să economisească bani, și, totodată, să creștem calitatea serviciilor pentru ei. Simultan, ne dorim și sprijinirea afacerilor mici și mijlocii, ajutându-le să ajungă la noi clienți în aceste vremuri dificile cauzate de pandemia de coronavirus”, mai spune Winkler care adaugă că atunci când vine vorba de intrarea pe o piață precum România, factorul cheie îl reprezintă situația respectivei piețe.
„Utilizatorii trebuie să fie deschiși față de acest serviciu. Datorită creșterii rapide a comerțului online în ultimii 10 ani, clienții s-au obișnuit să caute și să comande diverse servicii pe internet. Au încredere în recenziile online și cer viteză în rezolvarea solicitărilor lor. Toate acestea reprezintă premise pentru succesul unei platforme precum Wilio”, mai explică Martin Winkler.
Prezența în alte țări
În acest an, Wilio a fost lansat și în alte țări europene, precum Ungaria și Turcia. Intrarea pe piețe noi a fost o prioritate pentru Wilio, cauzată în special de pandemia COVID-19, o situație care reprezintă un risc major pentru liber profesioniști și pentru micii antreprenori.