Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Un Brexit fără acord ar însemna un coșmar pentru industria de automobile
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Extern

Un Brexit fără acord ar însemna un coșmar pentru industria de automobile

Maria Capitaine
Autor Maria Capitaine
Publicat 7 ianuarie 2019
Distribuie
foto: wikipedia

Fără o înțelegere între Londra și Bruxelles, afirmă experți în domeniu, fabricanții de automobile cu activități pe teritoriul Regatului Unit vor fi forțați să ia măsuri preventive cât mai repede posibil.

De câteva luni, constructorii de automobile prezenți în Europa, și cu atât mai mult în Regatul Unit, pun la cale – fiecare – planuri de salvare, în condițiile în care spectrul unui «hard Brexit», la 29 martie anul acesta, devine pe zi ce trece tot mai verosimil. La PSA este așteptată anunțarea unui program de urgență înainte de finele lunii ianuarie. Bineînțeles, dacă nu intervine nimic în plan politic. La Audi sau BMW, «butonul roșu» este de asemenea gata de a fi pus oricând în acțiune. Multe probleme au constructorii de automobile și în cazul unui «Brexit fără acord». În primul rând, este cazul taxelor vamale ce ar urma să fie instituite între continentul european și arhipelagul britanic. Fără un acord până la sfârșitul lunii martie, avertizează experții, importul și exportul de vehicule va fi taxat cu 10%, iar piesele de schimb cu 3-4%, așa cum prevăd regulile Organizației Mondiale a Comerțului (OMC).

Temerile post-Brexit

Ceea ce este cel mai grav, spune Asociația constructorilor europeni de automobile (ACEA), este soluționarea complicațiilor ce apar prin revenirea frontierelor atât în calea de legătură prin Canalul Mânecii, cât și în zona Mării Nordului: controalele vamale și multitudinea documentelor ce trebuie prezentate, birocrația care va amenința pur și simplu producția industriei constructoare de automobile europene. Dacă producătorii de piese de schimb și de automobile încearcă să creeze stocuri dincolo de Canalul Mânecii, situația se complică grav în cazul industriei și al locurilor de muncă în construcția de automobile în Regatul Unit (în jur de 850.000 de persoane vor fi afectate).

În absența unui acord de liber-schimb între Londra și Bruxelles, uzinele instalate pe teren britanic (Toyota, Nissan și Honda, dar și BMW sau PSA) vor fi în pericol atât pe termen mediu, cât și pe termen lung. Dacă nu va exista un acord comercial, avertiza recent Harald Krüger, patronul BMW, vom fi forțați să construim în Olanda. Din prudență, uzina britanică de automobile mini se va închide toată luna aprilie, până după trecerea tensiunilor. Chiar grupul Jaguar Land Rover, deținut de acum de firma indiana Tata, este pe cale să se doteze cu capacități de asamblare în țări din Europa de Est. Toată această situație extrem de complicată în cazul unui Brexit fără acord, reiese din evaluările experților, citați de «Les Echos», «ar putea costa zeci de mii de locuri de muncă în Marea Britanie».

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Două nave cu migranți salvați continuă să fie blocate în Mediterana. Nicio țară a UE cu frontieră la Mediterana nu se oferă să primescă navele respective
Articolul următor Donald Trump nu va face compromisuri în ceea ce privește zidul de la granița cu Mexic
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului a picat
Politic
Despre traseele de drumeție de la munte accesibile copiilor
Turism
Top 5 stațiuni montane din România pentru familii, cu facilități pentru copii
Turism

RSS Știri Financiare

  • IT&C becomes Romania’s leading services exporter, with a 6.67% contribution to GDP
  • Romania operates the third-largest deposit return system in the EU
  • IT&C devine liderul exporturilor de servicii. Contribuția la PIB a sectorului a ajuns la 6,67%
  • 1 din 2 români alocă un buget de până la 1.000 de lei pentru Crăciun și Revelion

Citește și

Extern

Din nou în Germania: Un automobil a pătruns în forță într-un grup de persoane ce participau la un carnaval. Zeci de răniți

1 minute
Extern

Premierul britanic Rishi Sunak, în vizită la Kiev: A fost semnat un acord de securitate „istoric”

2 minute
Extern

Trump ordonă demiterea guvernatoarei Fed Lisa Cook. Oficialul refuză să plece și contestă decizia

3 minute
Extern

Populistul Robert Fico a fost desemnat prim-ministru al Slovaciei

3 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?