Ideea de digitalizarea a IMM-urilor a apărut de mai bine de trei ani în spațiul public. S-a discutat destul de mult pe acest subiect și s-a creat un fond legislativ pentru atragerea Fondurilor Europene Nerambursabile, cu scopul de a face mai ușoară trecerea spre mediul online a întreprinderilor mici și mijlocii. În cele ce urmează, vor fi prezentate patru motive pentru care digitalizarea IMM-urilor este o idee bună. Aceste motive ar trebui să cântărească în favoarea deciziei managerilor de a aplica pentru finanțare nerambursabilă.
Sunt simplificate procesele interne și externe ale companiei
Unul dintre principalele motive pentru care un manager ar alege digitalizarea unui IMMeste reprezentat de simplificarea și ușurarea proceselor din cadrul companiei. Ce înseamnă acest lucru? De exemplu, dezvoltarea unui magazin online permite instalarea și utilizarea unor aplicații pentru contorizarea și managerierea comenzilor. Astfel, cu ajutor aplicațiilor, se pot vedea comenzi în timp real, se pot ordona comenzile în funcție de caracterul lor (spre exemplu comenzi urgente), în funcție de stoc și așa mai departe. Acestea sunt principalele funcții apreciate de către managerii de IMM-uri.
În plus, se pot stoca și date de marketing ale clienților, bineînțeles cu acordul acestora, pentru a fi incluși în viitoarele campanii de publicitate ale companiei.
Vor fi atrași mai mulți clienți
Această componentă din digitalizarea afacerii, mai exact migrarea spre online sau completarea afacerii fizice cu un magazin online, aduce de la sine și un număr mai mare de clienți. De ce? Deoarece prin intermediul mediului digital, o afacere poate ajunge la clienți din toată țara sau chiar și din străinătate, spre deosebire de o afacere locală. Clienții pot fi atrași cu ajutorul diverselor instrumente digitale ce vor fi la dispoziția antreprenorilor.
Alături de un magazin online bine pus la punct, se va putea miza și pe atragerea clienților de pe rețele de socializare, ca urmare a campaniilor de marketing special create pentru acele platforme. Eforturile îndreptate spre mediul online vor fi recompensate într-un timp relativ scurt, spre deosebire de metodele tradiționale de comerț.
Proces de cumpărare mai ușor pentru clienți
Nu doar atragerea unui număr mai mare de clienți este importantă, ci și faptul că li se va putea oferi un proces de cumpărare mai ușor și mai plăcut. Ce înseamnă acest lucru? Clienții deja fidelizați, care poate au cumpărat din magazinul fizic, clienții noi și cei potențiali au șansa de a vedea întreaga ofertă de produse, indiferent de unde se află. De cele mai multe ori, cumpărăturile online se realizează de pe telefonul mobil. De aceea, este important ca procesul de cumpărare să fie sprijinit de către un magazin online intuitiv, cu o interfață prietenoasă cu utilizatorul și care să permită plasarea comenzilor fără dificultăți.
Dezvoltarea unor parteneriate de afaceri
Nu doar clienții unui IMM axat pe comerț au de câștigat ca urmare a digitalizării, ci și compania în sine, având în vedere că expunerea în mediul online poate crea mediul perfect pentru dezvoltarea unor parteneriate de afaceri. Cum este posibil acest lucru? Pe scurt, un distribuitor poate vedea produsele unei companii și decide că ar fi o idee bună să le adauge în portofoliu. Astfel, va contacta IMM-ul și va începe procesul de negociere. Este o modalitate atât de simplă pentru a crea noi oportunități. Se pot atrage noi furnizori și chiar și noi clienți B2B, fără prea mult efort. Acestea sunt doar câteva exemple în ceea ce privește dezvoltarea unor potențiale parteneriate de afaceri.
Așadar, digitalizarea IMM-urilor reprezintă o modalitate excelentă nu doar pentru atragerea unor noi clienți sau fidelizarea celor deja existenți, ci și pentru atragerea unor parteneriate de afaceri. Persoanele care doresc să afle mai multe despre acest subiect, pot consulta Ghidul pus la dispoziție de autorități.