SEO Local este o strategie SEO care ajuta o afacere să fie mai vizibilă în rezultatele locale afişate pe Google. La orice căutare după anumite cuvinte cheie ce au legătură cu afacerea, vor fi vizibile o hartă şi trei listări sub ea. Acolo avem SEO Local deja implementat.
SEO Local are legătură cu rezultatele căutărilor organice. Google şi-a dat seama că utilizatorii care caută anumite tipuri de afaceri au nevoie de rezultate din imediata lor apropiere. Căutarea locală este o parte integrantă a strategiei SEO vizând clienţii dintr-o zonă, de la cartier la regiune, țară, oraş.
O să aflăm în acest articol cum îți poți crește afacerea și profiturile cu ajutorul strategiilor de optimizare seo.
Ce strategii de SEO Local importante poţi folosi ca să atragi mai mulţi clienţi pe site-ul afacerii tale?
- Verifică dacă informaţiile despre afacere sunt relevante, corecte, consistente. Şterge orice duplicat, remediază erorile;
- Foloseşte Google My Business – te ajută să listezi afacerea şi să o ai în SERP, să ai informaţiile esenţiale apărute la listarea rezultatelor apărute în urma căutărilor după cuvinte cheie specifice. Se adăugă în mare descriere, logo, informaţii de contact, fotografii, localizarea pe hartă a sediului, se optimizează corespunzător;
- Landing page-uri pentru fiecare locaţie în parte – personalizează paginile în funcţie de locaţii şi încearcă să ai doar informaţiile relevante prezente;
- Fii sigur că ai feedback şi review-uri – încurajează review-urile, răspunsuri de la clienţi, interacţionează imediat cu ei şi controlează review-urile cât mai bine ca să ai mereu doar unele pozitive afişate;
- Construieşte o comunitate în jurul brandului tău – gândește o strategie de backlink-uri care vin de la site-uri relevante şi cu autoritate bună.
Alte strategii eficiente pentru SEO Local ar fi: optimizarea site-ului, compresie de imagini, viteză mai mare de încărcare pe orice dispozitiv, hărţi Google Maps embedded, folosirea social media, interacţiunea acolo, consistenţă şi consecvenţă NAP, local link building.
Cum să folosești Google My Business pentru a-ți promova afacerea locală?
Google Business Profile sau Google My Business este un instrument oferit de Google pentru afacerile locale, urmărind să îmbunătăţească afişarea şi să o gestioneze în cazul Google Search, Maps, Google Shopping şi alte platforme. Creezi un profil profesional pentru afacerea ta, adaugi fotografii, scrii descrieri, planifici evenimente, te conectezi cu un client ideal prin social media, e-mail sau mesaje text.
Cum să foloseşti GBM pentru promovarea afacerii locale?
- Setează profilul GBM – adaugi profilul via Google Maps, adaugi afacerea după ce completezi adresa de e-mail în Google Maps, adaugi pe harta adresa şi afacerea ta, dai click pe Claim Your Business Through Google Maps;
- Completezi corect număr telefon, e-mail, website, alte informaţii relevante, adaugă cuvinte cheie relevante;
- Listează şi programul de funcţionare în GBM;
- Actualizează frecvent datele de contact, adrese, numerele telefon;
- Adaugă fotografii cu locaţia sediului tău ca să te găsească lumea uşor;
- Creează o hartă, adăugă în Google Maps locaţia ta;
- Adaugă un link spre website-ul afacerii tale;
- Caută să ai review-uri, un rating cât mai bun în GBM, răspunde la întrebări, cerinţe şi încearcă să ai cât mai multe review-uri pozitive;
- Adaugă şi videoclipuri cu locaţia, afacerea, exteriorul, împrejurimile sediului;
- Adaugă atribute şi specificaţii personalizate pentru afacerea ta;
- Adaugă produsele în GBM, în profilul GBM;
- Foloseşte inteligent Google My Business Posts.
Cum să îți optimizezi prezența online?
- Dezvoltă un website cu un design cât mai bine optimizat şi relevant pentru clienţi;
- Metodele de plată sunt cât mai multe şi cât mai sigure;
- Optimizează site-ul pentru motoarele de căutare, alege cu grijă cuvinte cheie, strategii de optimizare on-page şi off-page, gândeşte strategii de backlinking eficiente;
- Foloseşte social media pentru promovarea afacerii tale şi pentru a înţelege mai bine ce gândesc şi ce caută clienţii, pentru a avea o interacţiune mai bună cu ei;
- Foloseşte conţinutul video pentru a atrage mai mulţi clienţi şi pentru a interacţiona mai uşor cu ei;
- Optimizează site-ul şi pentru tablete şi telefoane;
- Construieşte o experienţă on-line accesibilă tuturor;
- Fii prezent şi în directoarele on-line;
- Dezvoltă conţinut interactiv şi instrumente pentru clienţi;
- Vezi ce face şi concurenţa şi optimizează prezenţa on-line şi în funcţie de ea;
- Promovează produsele şi serviciile cu reclame on-line;
- Răspunde clienţilor în online, discuta cu ei ori de câte ori ai ocazia.