Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: 61% dintre transportatorii de marfă au un risc de insolvență
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Transporturi

61% dintre transportatorii de marfă au un risc de insolvență

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 24 mai 2019
Distribuie
transportatori-cugetliber.ro_
Sursa foto: radioiasi.ro

Sectorul transporturilor rutiere de mărfuri rămâne unul vulnerabil, aflat în strânsă legătură cu infrastructura din România.

La sfârșitul anului 2017, în țara noastră, numărul înmatriculărilor noi de autocamioane de ocazie importate era de aproape trei ori mai mare decât numărul înmatricularilor de autocamioane noi. Din acest motiv și, probabil a ritmului redus de înlocuire a parcului auto învechit, la sfârșitul lui 2017, trei sferturi dintre autovehiculele de marfă aflate în circulație (75%) erau mai vechi de 10 ani.

Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, în structura rețelei de drumuri publice s-au înregistrat 34.900 km (41%) drumuri modernizate, 21.074 km (24%) drumuri cu îmbrăcăminți ușoare rutiere și 30.125 km (35%) drumuri pietruite și de pământ. La sfârșitul anului 2017, în România, existau 763 de kilometri de autostradă, aproximativ 1% din numărul total de kilometri de drumuri. Comparativ cu 2016, în 2017, s-au construit 16 kilometri suplimentari de autostradă.

Sectorul transporturilor este supus capriciilor situației externe, în condițiile în care economiile importante este de așteptat să încetinească în acest an. Conform Eurostat, transportul internațional reprezintă până la 73% din totalul transporturilor rutiere românești, o pondere mai mare decât media UE, situată la 36%. De asemenea, în Polonia, transportul internațional reprezintă 63% din totalul transporturilor, în Ungaria 71%, în Slovacia 84%, iar ponderea cea mai mare din UE o deține Lituania, cu aproape 91%. 

Pentru analiza curentă au fost agregate datele a 34.619 companii care au depus datele financiare pentru 2017 și care au generat o cifră de afaceri consolidată de 41,65 MLD RON. Companiile din sectorul analizat (4941 Transporturi rutiere de marfuri) au înregistrat în 2017 o evoluție pozitivă a veniturilor, acestea crescând cu aproximativ 14% față de 2016, reușind să mențină profitabilitatea la același nivel cu cea din 2016, însă, pentru mai mult de jumătate dintre companii rezultatul net a fost în scădere.

„Orizontul de finanțare rămâne cu precădere unul pe termen scurt, 65% din total datorii fiind curente, în condițiile în care mai mult de jumătate dintre companiile din piață au un grad de îndatorare peste 80%.

În ceea ce privește comportamentul de plată, la nivelul sectorului de transporturi rutiere de mărfuri, există semnale de înrăutățire a acestuia. Numărul companiilor cu cifra de afaceri mai mare de 1 MIL EUR cu incidente bancare a crescut între 2017 – 2019, anul 2018 depășind, din punct de vedere al numărului de incidente, anul 2013, care deținea recordul la acest capitol. De asemenea, este deconcertant faptul că deși numărul de companii cu datorii la Bugetul de Stat a fost la un nivel scăzut și în 2018 în ciuda unei ușoare creșteri, valoarea datoriilor s-a menținut la un nivel ridicat, deși evoluția a fost negativă. În același timp, se constată o intensificare a acțiunilor în instanță împotriva firmelor din sector, care pe fondul unei structuri financiare fragile a acestora poate determina fluctuații ale numărului jucătorilor din acest sector. Investițiile realizate de mai mult de o treime dintre companiile din sector nu se transpun într-un parc auto reinoit – 75% din vehiculele înmatriculate în circulație la sfârșitul anului 2017 aveau peste 10 ani, companiile optând pentru vehicule la mâna a doua, strategie ce nu le crește competitivitatea”, a declarat Nicoleta Mărunțelu, Senior Financial Analyst, Coface România.

Din totalul de 34.619 companii active in 2017, Coface a analizat 3.453 de companii, adică aproximativ 10%, dar care au o pondere de 51% in cifra de afaceri consolidata la nivel de sector. In acest context, cele mai multe companii, 61%, sunt incadrate de Coface drept companii cu un risc mediu-mare și mare de insolvență. La extreme se află 34% companii cu risc scăzut.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Caricatura zilei
Articolul următor Damen Mangalia construiește cea mai modernă navă pentru căutarea și recuperarea de diamante din lume
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

A treia seară de proteste, în București. Mii de oameni s-au strâns în Piața Victoriei
Actualitate Politic
Ilie Bolojan cere verificări urgente în sistemul de justiție după dezvăluirile Recorder: „Lucrurile par grave”
Politic
Antifrauda ANAF, măsuri dure în transportul alternativ ilegal: Amenzi de 3,1 milioane lei și  peste 12.000 de autoturisme suspendate
Featured Fiscalitate

RSS Știri Financiare

  • MedLife a devenit cea mai valoroasă companie a sectorului de sănătate din România
  • Hercesa depășește borna de 600 de apartamente în construcție pe plan local
  • Luca, Petru și Matei domină piața patiseriilor și simigeriilor
  • Campioni la neîncasarea taxelor în UE: România pierde o treime din TVA și din impozitul pe profit

Citește și

coface insolventa
Economie

Coface: Insolvențele în România, în scădere cu 33% la S1 2019, față de aceeași perioadă a anului precedent

7 minute
Transporturi

Omniasig asigură din nou flota companiei aeriene naționale Tarom

1 minute
Transporturi

Creşte numărul înmatriculărilor de vehicule rutiere

4 minute
Transporturi

FREE NOW: Pasagerii români oferă bacșiș în mai puțin de 30% dintre curse, la nivel similar cu Marea Britanie

3 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?