Tu stii de ce ar trebui sa beneficiezi atunci cand semnezi un contract de servicii SEO? Desi atat mediul, cat si marketingul online sunt destul de dezvoltate in Romania, foarte multe persoane nu stiu la ce ar trebui sa se astepte atunci cand colaboreaza cu o agentie – fie aceasta specifica, SEO, sau generala, cu servicii complete.
Astfel, exista sansa de a vedea afaceri in valoare de sute, chiar milioane de euro gestionate intr-un mod deloc corespunzator din punct de vedere digital.
Iata, asadar, cele 8 aspecte care pun bazele suitei ideale de servicii SEO!
Audit complet SEO
Totul trebuie sa inceapa cu un audit. Specialistul sau echipa care va fi responsabila de afacerea ta trebuie sa stie cu ce are de-a face. Pe romaneste, website-ul va fi luat la puricat si analizat in detaliu pentru erori, dar mai ales pentru a vedea daca pot fi facute imbunatatiri la nivel de structura.
Desigur, se va lua in calcul si orice tip de optimizare SEO facuta anterior. Ceea ce multi nu stiu despre aceste servicii SEO este ca, odata incepute, nu ar trebui sa existe un sfarsit – chiar daca ai atins primul loc pe cele mai importante expresii cheie pentru afacerea ta.
Analiza competitiei
Fiecare aspect al marketingului digital implica analiza competitiei. Din punct de vedere SEO, analizarea altor afaceri din domeniul tau de activitate poate fi chiar cea mai buna modalitate de a gasi o strategie de succes. Evident, experienta specialistului SEO este necesara pentru a adapta strategia respectiva.
Eforturile competitiei iti vor da de inteles si cam cat ar trebui sa investesti in servicii SEO pentru a avea rezultate mai bune.
Optimizari on-page si on-site
Aici intra: integrarea de cuvinte cheie la nivel de website, optimizarea articolelor, optimizarea meta tag-urilor, rezolvarea erorilor la nivel de website, imbunatatirea structurii website-ului, imbunatatirea vitezei website-ului, precum si imbunatatirea experientei utilizatorului, printre altele.
Cele mai multe dintre aspectele tehnice mentionate sunt realizate o singura data (atunci cand nu se fac modificari importante in site). Exista, desigur, optimizari frecvente aferente on-page, precum mentinerea optimizarii ideale a elementelor din pagini.

Optimizari off-page
Aceste optimizari au rolul de a imbunatati autoritatea si credibilitatea brandului tau. Ele sunt bazate pe o strategie de link building – strategie inclusa in multe dintre ofertele de servicii SEO.
Optimizari frecvente
Ai un produs sau o categorie de produse noua? Aceasta va trebui optimizata, iar aceasta optimizare va include si o sesiune de cercetare pentru a gasi cuvintele cheie potrivite. Un specialist care iti ofera servicii SEO ar trebui sa se poata ocupa de acest lucru.
Rapoarte de activitate lunare
In online, dar mai ales in marketing, ai nevoie de rapoarte lunare pentru a vedea cum te descurci – anume daca iesi pe plus sau pe minus, simplu spus. Contrar asteptarilor, nu toate agentiile SEO sau agentiile de marketing ofera astfel de rapoarte.
Chiar daca SEO are rezultate concrete si vizibile, ar trebui sa cunosti cu exactitate si activitatile care au adus respectivele rezultate.
Analiza si performanta a indicelui ROI
Evident, trebuie sa stii daca investitia ta realizeaza profit. Prin intermediul unei suite de servicii SEO se produc rezultate organice, dar a caror influenta poate fi analizata si evaluata in relatie cu ROI (return on investment). Investitia in SEO poate si va duce cu siguranta la vanzari – agentia alaturi de care lucrezi trebuie sa iti prezinte acest lucru.
O strategie completa, dar mai ales personalizata
Nu in ultimul rand, afacerea ta are nevoie de o strategie SEO personalizata. De fapt, nu se pune problema daca are nevoie sau nu, problema principala consta in faptul ca orice strategie SEO trebuie personalizata pentru a avea rezultate pozitive.
Pentru a afla cum se pune la punct strategia perfecta pentru afacerea ta, apeleaza chiar acum la specialistii The Markers – agentie de marketing full service cu departament SEO dedicat!