Când vrei să planifici o călătorie în Europa, fie că este în interes de serviciu, în scopul vizitării unor rude sau o vacanță cu familia și prietenii, dacă alegi ca modalitate de deplasare o companie de transport, totul va decurge fără probleme dacă vei ști cum să o identifici pe cea care pune preț în primul rând pe calitate și profesionalism în livrarea serviciilor sale.
Pentru transport persoane Germania care este o destinație frecventată adesea de români, este important ca siguranța, confortul și respectarea drepturilor pasagerilor să fie principiile de bază ce conduc activitatea companiilor care operează pe acestă rută de călătorie.
Când știi că o companie de transport persoane respectă normele în vigoare?
Principalele aspecte de care trebuie să ții cont în alegerea unei companii ce asigura transportul international cu autocarul sunt:
– transparența în furnizarea informațiilor despre companie și utilizarea canalelor de comunicare puse la dispoziție de aceasta, poți să verifici vechimea și legalitatea companiei, precum și modalitatea în care aceasta își desfășoară activitatea, altfel, vei risca, în cazul unei eventuale probleme, să nu îți fie respectate drepturile;
– companiile de profil trebuie să respecte în activitatea lor drepturile călătorilor conform legislației europene inclusiv pe al persoanelor cu handicap sau cu mobilitate redusă, operatorul fiind obligat sa furnizeze cu promptitudine și într-un format accesibil informații cu privire la facilitățile specifice aflate la dispoziția beneficiarului.
Cum te asiguri că vei avea o călătorie fără griji?
În situația în care transportul persoanelor se efectuează pe distanțe lungi, cum este cazul curselor către Germania, asigurarea confortului și dotările flotei cu POS-uri pentru a putea folosi cardul, toalete la bordul autocarelor, acces nelimitat la internet, existența încărcătoarelor pentru priza și USB devin indispensabile pentru o călătorie lipsită de griji.
O flotă în stare bună, verificată periodic, împreună cu experiența și profesionalismul șoferilor sunt elemente cruciale pentru siguranța pasagerilor și respectarea punctualității curselor, iar în perioadele aglomerate cum sunt sărbătorile, spre exemplu, existența unui număr mare de vehicule deținute de companie oferă mai multe șanse de a planifica o călătorie fără incidente.
O opțiune foarte bună este să cauți o firmă care asigură transportul la adresa specificată de tine, în acest caz, este asigurat transferul de la autocar la destinația dorită, reducându-se atât timpul de călătorie, cât și costurile.
Cât de ușor iți poți rezerva biletul pentru călătorie?
Rezervarea biletelor de transport trebuie să fie un proces rapid și transparent, iar firma cu care să alegi să călătorești trebuie să îți furnizeze întotdeauna dovada achiziției biletului sau a rezervării pe hârtie sau online, alături de orice alte informații relevante pentru călătoria ta.
Pentru ca rezervarea sau cumpărarea unui bilet să fie cât mai facilă, caută o companie care poate pune la dispoziție mai multe variante de rezervare: la sediile agențiilor, prin telefon, sms, pe site-ul firmei, prin completarea unui formular, prin folosirea aplicațiilor disponibile pentru Android sau iOS. Poți verifica dacă sunt oferite discounturi și oferte de fidelizare a clienților, reduceri pentru copii și vârstnici, facilități care pot fi de mare folos în funcție de situatia în care te afli.
Știi ce să faci dacă întâmpini o situație neprevazută atunci când călătorești?
Companiile de transport persoane au regulamente interne prin care sunt reglementate regulile și măsurile ce se impun pentru eventualele probleme ce se pot ivi pe parcursul unei călătorii, iar acestea sunt realizate în conformitate cu legislația europeană în vigoare și pot fi consultate oricând pe pagina de internet sau, dacă se contactează telefonic firma respectivă, cu operatorul de transport.
Regulamentul UE prevede, pentru călătoriile pe distanțe mai mari de 250 km, o serie de măsuri pentru asigurarea respectării drepturilor călătorilor: protecția pasagerilor în cazul accidentărilor sau despăgubiri acordate acestora; asistența adecvată în cazul anulării sau întârzierilor mai mari de 90 minute; informarea călătorilor în cazul anulării sau întârzierii cursei respective; despăgubiri dacă cursa este anulată sau are întârzieri, de asemenea, compania trebuie să ofere o masă caldă pentru călătoriile pe distanțe lungi. Astfel, este bine să te asiguri că firma pe care ai ales-o respectă legislația în vigoare și îți specifică clar, spre exemplu, condițiile în care o cursă poate fi anulată sau reprogramată.
Cunoașterea măsurilor și regulilor de transport al persoanelor în contextul pandemiei de COVID-19
În urma situației răspândirii virsului SARS-CoV -2 peste tot în lume, companiile de transport trebuie să asigure igiena corespunzătoare în interiorul autocarelor destinate călătorilor la fiecare cursă luând o serie de măsuri ca: dezinfectarea cu lampa UV a suprafețelor, oferirea pe tot parcursul cursei a măștilor de protecție gratuite pasagerilor sau opțiunea achitării cu cardul prin dotarea flotei cu POS-uri.
Pentru a fi la curent cu regulile impuse de pandemie, trebuie să consulți canalele de comunicare oficiale și să verifici condițiile ce le impune țara în care dorești să ajungi încă de la planificarea călătoriei tale, deoarece acestea pot fi frecvent modificate și updatate în funcție de situația în care se află locul respectiv.
O companie de transport persoane ce întrunește toate aceste criterii de calitate este Romfour,ce își desfășoară activitatea în România acoperind patru direcții majore în domeniu: servicii de transport persoane, transport colete, transport auto și închirieri auto.
Aceasta operează în 13 țări din Europa, având curse regulate săptămânal, tur – retur și iți poate asigura o călătorie la standarde europene în siguranță și confort!