Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: 82,3% dintre români au folosit cel mai des ChatGPT pentru a compara produse
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Economie

82,3% dintre români au folosit cel mai des ChatGPT pentru a compara produse

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 30 septembrie 2025
Distribuie
Foto: freepik

64,9% au redus cheltuielile online; 82,9% sunt mai atenți la costurile de livrare

easySales prezintă o nouă ediție a raportului anual care analizează piața de comerț electronic – Radiografia eCommerce în România.

Potrivit studiului care disecă obiceiurile de consum, 19% dintre români folosesc frecvent ChatGPT sau alte AI-uri pentru a compara produse, găsindu-le foarte utile. Alți 32% le încearcă ocazional, iar un sfert sunt curioși, dar încă nu au testat. ChatGPT domină scena cu un zdrobitor 82% din preferințe, lăsând Gemini la 13% și restul – Grok, Claude, DeepSeek – sub 3%. Totuși, când vine vorba de informare, 72% aleg Google pentru recenzii. Creșterea prețurilor a forțat 25% dintre români să taie drastic cheltuielile online, 39% moderat, iar tot un sfert susțin că nivelul nu s-a schimbat.

Principalele concluzii ale studiului sunt sumarizate în lista de mai jos:

  • 51,5% dintre români au folosit și li s-a părut util ChatGPT sau un alt instrument AI pentru a compara produse sau servicii înainte de achizițiile online
  • 82,3% au folosit cel mai des ChatGPT pentru a compara produse sau servicii, dintre toate sistemele AI
  • 58,3% au cumpărat online produse sau servicii doar pentru că le-au văzut pe Social Media
  • 71,9% folosesc cel mai des Google pentru a afla informații despre produse și citi recenzii
  • 70,2% consideră că tot Google are cea mai mare influență în decizia de cumpărare online
  • 77,6% au în continuare cea mai mare încredere în familie și prieteni când aleg un produs sau un serviciu online
  • 61,6% verifica des sau mereu informațiile primite din Social Media sau de la AI cu realitatea de pe site-urile oficiale și din magazinele fizice
  • 58,4% se informează despre produsele și serviciile vizate pentru cumpărături din Social Media
  • 64,9% au redus moderat sau semnificativ cheltuielile online, odată cu creșterea prețurilor
  • 32,4% au redus cheltuielile lunare online cu 101-250 de lei
  • 31,37% cumpără mai rar din categoria Modă și Bijuterii
  • 59,8% își stabilesc bugetul pentru cumpărături online în funcție de reduceri sau promoții
  • 33,5% devin precauți cu achizițiile online când trec pragul valoric de 250 de lei
  • 80,8% caută întotdeauna sau cel mai des reduceri sau promoții pe alte site-uri înainte de a face o achiziție
  • 79,5% sunt foarte mult sau moderat influențați de incertitudinea economică, în deciziile de cumpărare
  • 45,3% caută mai întâi produsul online și apoi merg în magazinele fizice să îl vadă sau achiziționeze
  • 82,9% sunt mai atenți la costurile de livrare, în contextul economic actual
  • 66,7% pot sesiza diferența și distinge conținutul AI când îl văd în descrierea unui produs sau a unui serviciu
  • 49,7% consideră că nu au fost influențați de conținutul generat de AI în alegerea unui produs sau a unui serviciu
Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior UPB marchează o premieră: cel mai tânăr conducător de doctorat din istoria universității
Articolul următor Premierul spune că facturile la energie ar trebui să scadă din a doua jumătate a anului viitor
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Sunderland till I die: ”Pisicile negre” le aduc noroc fanilor autentici
Sport
Săptămâna Bucătăriei Italiene în Lume
Italia aduce la București gustul autentic: începe Săptămâna Bucătăriei Italiene în Lume
Eveniment
Baladele lui George Ţărnea
Cultură și Educație

RSS Știri Financiare

  • Romania falls behind Europe as foreign tourist numbers drop below communist-era levels
  • România, pe ultimul loc în Europa după numărul de turiști străini
  • Black Friday la Dreame: prețuri speciale între 7 și 9 noiembrie
  • Agricultură inteligentă: cum folosim biostimulatorii pentru culturi mai sănătoase

Citește și

elcen
Companii

ELCEN anunță numirea unui Director General interimar

2 minute
Economie

Preţurile producţiei industriale, in crestere cu 0,6%

0 minute
Energie

UE dă peste 600 milioane euro în infrastructura energetică

1 minute
Energie

Gratuitatea racordării clienților casnici la rețelele de distribuție a energiei electrice a generat beneficii

3 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?