Biofarm (simbol bursier BIO), unul dintre cei mai importanți producători de medicamente din România, raportează evoluții pozitive pentru rezultatele preliminare (neauditate) ale anului 2022, înregistrând o cifră de afaceri de 277 milioane lei, în creștere cu 16% față de 2021 și un profit net de 70.9 milioane lei, în creștere cu 18%. În același timp, Biofarm a înregistrat EBITDA de 92 milioane lei, cu 12% mai mult comparativ cu anul 2021.
„Unul dintre obiectivele noastre principale este de a crește constant cifra de afaceri prin dezvoltarea și lansarea de produse noi. În anul 2022, prin investiții susținute, am lansat 18 produse noi în categorii precum Managementul durerii, Imunitate & Well-being, Balonare și ne-am consolidat poziția pe piața farmaceutică locală. Cu ajutorul noii unități de producție în care am investit peste 44 milioane de euro ne propunem să creștem și să dezvoltăm un portofoliu competitiv de produse bazat pe nevoile reale ale pieței, atât pe plan local, cât și internațional”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.
Compania Biofarm este unul dintre cei mai importanți jucători din industria farmaceutică locală, în categoria Consumer Healthcare (CHC) aflându-se, în anul 2022, pe locul 3 din punct de vedere volumic.
Lider de piață în mai multe arii terapeutice, Biofarm a intrat recent în setul preferințelor consumatorilor din categoria de management al durerii. Biofen Extra, medicament lansat în 2021, este lider în segmentul de combinații paracetamol & ibuprofen, iar împreună cu noile formule sub formă de capsule moi – Biofen 200 mg și Biofen Forte 400 mg, consolidează poziția Biofarm în topul companiilor farmaceutice din categoria Consumer Healthcare.
Biofarm deține una dintre cele mai moderne fabrici de medicamente din România cu o suprafață de peste 10.000 de metri pătrați și patru fluxuri de producție – comprimate/comprimate filmate/drajeuri, capsule moi, soluții și siropuri. Noua unitate de productie reprezintă un pilon extrem de important în atingerea obiectivelor strategice ale companiei: dezvoltarea portofoliului prin extensii de linie, lansări de produse noi și extinderea pe piețe externe.