Regulamentul Programului Bucharest Start-up City, prin care 200 de noi afaceri vor primi finanţare în valoare de 50.000 de euro, a fost pus în dezbatere publică, anunta Primaria Municipiului Bucuresti.
După finalizarea perioadei de dezbatere publică şi aprobarea documentului de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti, bucureştenii vor putea să depună planurile de afaceri, în vederea finanţării acestora.
Bucharest Start-up City este un program de finanţare dedicat start-up-urilor din Municipiul Bucureşti, iniţiat de Primăria Capitalei, în parteneriat cu Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România şi vizează susţinerea a minimum 200 de beneficiari, cu o sumă maximă de 50.000 euro/beneficiar.
„Am demarat acest proiect din dorinţa de a susţine antreprenorii care doresc să înceapă noi afaceri şi pentru a crea noi locuri de muncă în Capitala României. Avem datoria morală să îi sprijinim pe tinerii care au iniţiative benefice de afaceri, dar care nu au posibilitatea materială să-şi implementeze proiectele. Cred că acest program va reprezenta o şansă atât pentru cei care doresc să-şi deschidă propria afacere cât şi pentru Bucureşti, care devine astfel un incubator de afaceri care va contribui la dezvoltarea şi înfrumuseţarea oraşului”, a declarat primarul General, Gabriela Firea.
Preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din România, Florin Nicolae Jianu: „Programul Bucharest Start-up City este primul de acest fel iniţiat de o administraţie publică locală, Bucureştiul devenind astfel şi Capitala antreprenoriatului românesc. Prin acest program ne dorim să demarăm o serie de acţiuni care să susţină inovarea, antreprenoriatul dar şi să susţinem dezvoltarea durabilă a Bucureştiului. Îi încurajez pe toţi cei interesaţi de acest program ca în această perioadă de dezbateri publice, să vină cu idei şi propuneri de îmbunătăţire a programului, întrucât o politică publică eficienta are suportul şi conţine ideile tuturor !”
Cheltuielile eligibile în cadrul programului includ: cheltuielile salariale, cheltuieli asociate cu investiţia în echipamente, cu achiziţia de autovehicule / autoutilitare, cheltuieli necesare pentru promovarea afacerii în mediul online, cheltuieli necesare pentru achiziţia de software etc.
Condiţiile de eligibilitate specifice programului vizează înfiinţarea întreprinderii pentru care este solicitată asistenţă financiară pe raza Municipiului Bucureşti, după data de 1 ianuarie 2019. (atât sediul social cât şi punctul de lucru trebuie să fie pe raza Municipiului Bucureşti). Lista cu Caen-urile eligibile se regăseşte în regulamentul complet pe care îl puteţi accesa pe site-ul instituţiei.
Menţionăm că departajarea aplicaţiilor se va realiza printr-un proces de selecţie, structurat în trei etape distincte, principalul element de diferenţiere a aplicaţiilor primite fiind calitatea lor şi implicarea asociaţilor în dezvoltarea respectivei afaceri. Concret, selecţia aplicaţiilor finanţate se va realiza în urma verificărilor administrative şi de eligibilitate (faza A), a evaluării tehnico-financiare (faza B, conform grilei de evaluare aflate la finalul acestei scheme de minimis) şi a fazei de interviuri/ pitch (faza C). În faza C a evaluării vor participa doar primele 250 de aplicaţii selectate în urma ordonării din faza Ba procesului de evaluare.
– Domenii de activitate eligibile – industrii creative, It, producţie/servicii,comerţ
Începând cu data de 13.03.2019, proiectul se afla în dezbatere publică timp de 45 de zile calendaristice (30 de zile lucrătoare). După încheierea etapei de dezbatere publică, regulamentul va fi supus votului CGMB, urmând ca după aprobarea acestuia în Consiliul General, să înceapă perioada de depunere a planurilor de afaceri.
Timp de 10 zile, cei interesaţi pot trimite recomandări asupra regulamentului Bucharest Start-up City.
Proiectul are ca principale obiective finanţarea de start-up-uri în acord cu dezvoltarea inteligentă a Municipiului Bucureşti, precum şi atragerea tinerelor talente antreprenoriale şi este implementat pe baza unui parteneriat încheiat între Primăria Municipiului Bucureşti şi Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România.
Grila de evaluare:
Grila de evaluare tehnico-financiară (faza B)
Nr. crt. Criteriu de evaluare Punctaj maxim
1. Calitatea planului de afaceri 40
1.1 Descrierea produselor / serviciilor /lucrărilor 5
1.2 Analiza pieţei şi strategia de marketing 10
1.3 Strategia afacerii 10
1.4 Planul de finanţare (cashflow /buget) 5
1.5 Impactul social asupra comunităţii 10
din Municipiului Bucureşti
2. Cofinanţare suplimentară 20
2.1 Beneficiarul contribuie cu minimum 20
20% din valoarea totală a proiectului
2.2 Beneficiarul contribuie cu un procent Direct
situat între 10% şi 20% proporţional
2.3 Beneficiarul contribuie cu 10% 0
din valoarea totală a proiectului
3. Domeniul de activitate (conform anexei 2) 20
3.1 Industrii creative 20
3.2 Producţie /Servicii 10
3.3 Comerţ 0
4. Investiţia în echipamente 20
4.1 Bugetul prevede investiţii de minimum 20
50% din valoarea totală a proiectului în
echipamente tehnologice (inclusiv 50,00%).
4.2 Bugetul prevede investiţii de sub 50% 0
din valoarea totală a proiectului în
echipamente tehnologice
Grila de evaluare pentru interviu (faza C)
Nr. crt. Criteriu de evaluare Punctaj maxim
1. Prezentarea planului de afaceri 10
(inclusiv nivelul de cunoaştere al
domeniului de activitate vizat de
planul de afaceri)
2. Calitatea răspunsurilor oferite 10
către membrii juriului
3. Motivaţia aplicanţilor cu privire la 10
afacerea propusă