Studiile efectuate de specialiști relevă cât investesc românii în afacerile lor, în funcție de mărimea afacerii pe care o conduc. Dacă freelancerii sau afacerile de tip start-up au ca medie bugete ce nu depășesc 1000 – 1500 euro lunar, campaniile cu adevărat mari ale pieței din România investesc în marketing online chiar și bugete de 100.000 de euro, potrivit https://cezariulian.ro/principalele-instrumente-de-marketing-online/
Conform CEO-ului unei agenții de marketing online din România, aceste bugete diferă foarte mult, de la afacere la afaceri și chiar de la regiune la regiune. Însă, ce este demn de respect și un lucru cu adevărat admirabil este faptul că marketingul digital a devenit în ultimii ani un obiectiv tot mai important pe planul de afaceri al firmelor de orice dimensiune.
Bugete între 5.000 și 10.000 de euro pe lună
Afacerile medii investesc în marketing online în general sume cuprinse între 5.000 și 10.000 de euro. Însă acestea au de foarte multe ori un buget de început mai mic. În același timp, startup-urile depășesc cu greu bugete de 1.000 de euro lunar investite în reclamă online.
Business-urile mai mari investesc însă consistent în imaginea lor. Iar în cazul unor afaceri cu adevărat sustenabile, managerii au o tactică extrem de apreciată de specialiștii din marketing. Acestea lasă bugetul la liberă alegere pentru agenție, oferind resurse nelimitate, atâta timp cât rezultatele sunt în concordanță cu sumele investite.
Așadar, ca o concluzie, dacă agențiile pot oferi performanță, bugetele sunt de cele mai multe ori nelimitate. Astfel există perioade în care firmele investesc peste 100.000 de euro lunar în reclamă online, declară specialiștii.
În ce investesc companiile banii?
În principal, marketingul online este acaparat de PPC în cea mai mare parte. Campaniile Google Ads înghit o mare parte a bugetelor. De asemenea, SEO este un serviciu destul de căutat. Însă campaniile care își permit bugete mai mari au o abordare complexă, înregistrând rezultate de pe toate canalele.
Clienții sunt însă mult mai deschiși la a investi acolo unde creșterile sunt masive. Spre exemplu, dacă un canal generează o creștere de 50% a traficului, peste jumătate de buget se va concentra pe acel canal.
De multe ori agențiile țintesc piețe care deja sunt „încălzite”, în ceea ce privește bugetul limitat. Dacă ai buget de 1000 euro lunar nu prea ai cum să încerci piețe noi. Iar companiile mari, având bugete enorme, până la 100 de ori mai mari, încearcă exact opusul. Ele încearcă să țintească cât mai multe canale, fiind dispuse să vâneze clienții noi, care nu au mai interacționat niciodată cu ele.