Flip.ro, cel mai promițător start-up românesc din economia circulară, atrage prima investiție de accelerare a eMAG Ventures, de 1,5 milioane de euro și țintește poziția de lider în Europa Centrală și de Est pe piața produselor recondiționate. Lansată în decembrie 2019 de trei antreprenori tineri, George Moroianu (24 de ani), Alin Luca (27 de ani) și Alex Burghelia (23 ani), Flip cumpără, verifică și vinde telefoane recondiționate. Cei trei păstrează 57,74% din acțiuni și vor dezvolta accelerat platforma în perioada următoare.
Flip a avut o evoluție rapidă până acum, ajungând la 50.000 de clienți în mai puțin de doi ani. A vândut primul smartphone în decembrie 2019 și a atins o cifră de afaceri de 2,5 milioane de euro la finalul anului trecut. În acest timp, echipa a crescut până la 50 de angajați în momentul de față. Cei trei fondatori estimează o cifră de afaceri de 14 milioane de euro în 2021 și o creștere a echipei la peste 100 de angajați, până la jumătatea anului 2022.
„Cu investițiile inițiale am reușit să creștem mai repede decât ne propusesem la nivel local, iar pentru a putea scala și duce business-ul la nivel internațional avem nevoie de tehnologie și know-how operațional crescut. Avem un produs de calitate, resursele necesare, o echipă talentată, suportul eMAG și o viziune comună care ne dau încredere că vom reuși să devenim principalul marketplace de produse recondiționate din regiune. Investiția atrasă se va duce în trei direcții: dezvoltarea echipei, a produsului și internaționalizarea Flip”, au declarat fondatorii George Moroianu, Alin Luca și Alex Burghelia.
„Am descoperit trei tineri energici și extrem de motivați să ducă Flip la nivelul următor, care au demonstrat că antreprenoriatul în economia digitală are perspective foarte bune, indiferent de vârsta antreprenorilor. De asemenea, avantajele specifice economiei circulare, prin care clienții pot economisi bani și contribui la protecția mediului, vor schimba rapid felul în care milioane de oameni vor cumpăra și folosi produsele, nu numai în segmentul smartphone. Cred că fiecare dintre noi are prin sertare produse pe care nu le mai folosește, iar prin Flip acestea se pot transforma ușor și rapid în bani. Flip este în poziția în care poate deveni liderul pieței de produse recondiționate în CEE în următorii trei- cinci ani”, a declarat Bogdan Axinia, Managing Director eMAG Ventures.
Flip rezolvă problema de siguranță și garanție cu care se confruntau atât vânzătorii, cât și cumpărătorii de produse utilizate comercializate prin site-urile de anunțuri. Datorită procesului de verificare și recondiționare, vânzătorii își primesc garantat banii, iar cumpărătorii primesc un telefon aproape ca nou, cu garanție și drept de retur, totul în siguranță și fără bătăi de cap.
În ultimii 10 ani, comercializarea electronicelor second hand și recondiționate, în special a telefoanelor, a devenit un trend foarte puternic. Țările din Vest, precum Statele Unite, Franța, Germania, sunt printre primele care au îmbrățișat conceptul de economie circulară și beneficiile acesteia. Procesele de recondiționare au devenit extrem de avansate cu ajutorul tehnologiei, iar clientul primește un telefon perfect funcțional care arată ca nou, cu o garanție de 12 luni și drept de retur în 14 zile, cu un preț avantajos.
eMAG susține economia circulară de peste 10 ani prin programul de produse resigilate și nu întâmplător prima investiție a eMAG Ventures este direcționată către un marketplace din această zonă. Pe lângă finanțare, Flip va beneficia de expertiza eMAG de accelerare a afacerilor prin tehnologie, know-how operațional și scalare rapidă a business-ului la nivel internațional.
eMAG Ventures este un program de investiții pentru companii de tehnologie care aduc inovații în produse și servicii adresate direct sau indirect clienților finali. Dincolo de finanțare, eMAG le va oferi companiilor selectate know-how-ul acumulat pe parcursul a 20 ani de experiență în cel mai dinamic sector tech al momentului, stimulând economia digitală. Astfel, business-urile selectate vor beneficia de expertiza de accelerare a afacerilor și extindere internațională, dobândită în urma dezvoltării unor proiecte majore, cum este eMAG Marketplace, și a unor companii care au crescut rapid în ultimii ani precum Sameday, Fashion Days, tazz sau Zitec.