Comunicat 2web
Peste 65% dintre antreprenorii români aleg să lucreze la brandul lor, investesc în activităţi de branding şi marketing online şi sunt dispuşi să aloce un buget între 5000 – 50.000 de euro iar la nivel internațional până la 200.000 de euro, arată datele 2web, companie care furnizează Consultanță Branding și servicii digitale user centered pentru antreprenori și companii.
Anul trecut, majoritatea antreprenorilor au adoptat un nou look and feel al website-urilor, platformelor de e-commerce, identității vizuale care să îi diferențieze de concurenţă și să atragă noi categorii de clienți.
Cele mai solicitate servicii în zona de Brand de către antreprenori, pe parcursul anului 2020 au fost:
- Elaborarea strategiei;
- Market research pentru stabilirea contextului în care funcţionează brandul;
- Mesajele folosite de companie în comunicarea online;
- Design grafic pentru crearea identității vizuale a brandului (logo, materiale online, prezențe digitale: site, reviste, rețele sociale);
- Comunicare și promovarea brandului pe piețele externe.
Cum au perceput antreprenorii branding-ul într-un an pandemic
Pe parcursul anului 2020, 50% dintre antreprenori au fost conștienți de rolul de individualizare și autenticitate pe care îl aduce brandingul unei companii și de importanța strategică (ADN-ul companiei) în cadrul obiectivelor de business. Totodată, antreprenorii percep brandingul ca pe un instrument destinat pentru customer experience și loializare și în egală măsură asociază rolul acestuia cu creșterea organizației.
Conform datelor 2web, atunci când investesc în activităţi de branding şi marketing online, antreprenorii români vizează următoarele obiective în cadrul organizaţiei:
- O mai bună vizibilitate şi diferenţiere a produselor;
- Creşterea veniturilor şi notorietăţii brandului;
- Definirea brandului şi transmiterea cât mai clară a mesajului către audienţele ce împărtăşesc aceleaşi valori;
- Îmbunătăţirea elementelor vizuale existente (logo, website, content design);
- Recunoaşterea şi diferenţierea pe piaţa internaţională;
- Diminuarea efectelor economice ale pandemiei şi brandingul intern pentru coeziune în rândul echipei.
Detașat au câștigat campaniile de promovare din social media, evidențierea brandului prin conţinut și canale de Youtube, podcasturile nișate pe anumite teme și competențe dar și distribuirea de content pe reţele sociale cu profil de business de tip Linkedin.
„Toate schimbările trăite au dus la o profunzime mai mare a promisiunii mărcii şi pe proprietarii de business mult mai aproape de utilizatori. Anul trecut nu a fost vorba despre cel care„strigă”, ci despre cel care se face auzit mai bine: în social media și prin platformele proprii, regândite pentru adaptarea la noul stil de viaţă şi de afaceri. Mulți dintre antreprenori au optat pentru reinventarea businessului cu scopul de a diminua din efectele pandemiei, alții din domenii precum construcții au avut în continuare proiecte și posibilitatea de a alege clienții în funcție de criteriile proprii”, declară Andreea Avramescu, Co-Owner 2web Software & Services.
5 trenduri care se vor dezvolta accelerat în online pentru anul 2021
- Oportunitățile în zona digitală și reașezări sau reinventări ale unor proiecte de perspectivă.
- Parteneriatele și găsirea unor noi modele de colaborare.
- Strategia de brand aliniată cu cea din zona de IT pentru a ajuta business-ul să beneficieze de vizibilitate și distribuție în plan internaţional.
- Live Stream Shopping – Pandemia a scos cumpărătorii din magazine și i-a mutat în online.În acest context, retailerii sunt într-o continuă cursă de a adopta noi soluții pentru a menține vânzările crescute.Digitalizarea în acestă zonă aduce conceptul Live Stream Shopping nou introdus pe piața din România, asociat cu tradiționalele canale de video shopping (sau teleshopping), Live Stream Shopping-ul transformă procesul de cumpărare din e-commerce într-o experiență interactivă. Cumpărătorii urmăresc live o prezentare a produsului, pun întrebări și la momentul oportun cumpără printr-un simplu click, fără a opri sesiunea de prezentare.
- Construirea de mesaje clare, structurate pentru a comunica”de ce-ul” brandului, scopul pentru care există, audienței potrivite.
Toate aceste trenduri, împreună cu o strategie de conţinut se vor confirma a fi direcții de succes, pentru orice companie care face tranziția către online și care își dorește creștere pentru anul 2021.
„Consumatorii dezvoltă o experienţă de tip “the good feeling” cu un anumit brand, de la elementele vizuale și până la customer journey experience, de aceea, este important ca antreprenorii să vadă avantajele care vin din definirea ADN-ului de Brand ce le permite o poziționare într-o piațăglobalizată, într-un mod diferențiat”, adaugă Andreea Avramescu, Co-Owner 2web Software & Services.