Comuna Tisău, în calitate de Autoritate Publică Tutelară, prin Comisia de selecție și asistată de expertul independent în resurse umane, ARC Consulting SRL, anunță selecția pentru ocuparea a trei posturi de membru în Consiliul de Administrație al întreprinderii publice, conform O.U.G. nr. 109/2011, privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 111/2016, inclusiv Legea nr. 187/2023, pentru o perioadă a mandatului de maximum 4 ani.
Procedura de selecţie cuprinde următoarele etape succesive, conform calendarului:
a) Etapa I – selecţia dosarelor candidaților și verificarea activităţii desfăşurate anterior de candidaţi (prin interviu, după caz), pentru stabilirea gradului de îndeplinire al criteriilor minime de selecție stabilite. (minim 30 de zile de la publicare)
b) Etapa a II-a – interviu pentru candidaţii declaraţi “admişi” după etapa I (14 zile de la încheierea primei etape) și după transmiterea declarației de intenție (15 zile de la comunicare).
1. Membru consiliul de administratie – studii ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice – 2 posturi
Condiții obligatorii de participare:
- Studii superioare în domeniul fundamental al ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau echivalente,
- Experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puţin 7 ani.
- Experiență experienţă profesională în conducerea societăţilor sau regiilor autonome de minim 1 an.
Opțional:
- Experiență anterioară în domeniul de activitate al Societății
2. Membru Consiliul de administratie– studii economice – 1 post
Condiții obligatorii de participare:
- Studii superioare, în domeniul fundamental al ştiinţelor economice sau echivalentă;
- Experienţă în domeniul economice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puţin 7 ani.
- Experiență experienţă profesională de conducere în domeniul economic, în conducerea societăţilor sau regiilor autonome de minim 1 an.
sau
- calificare ca auditor financiar conform unui document emis de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, dintr-un stat membru al Asociaţiei Europene a Liberului Schimb, din Elveţia sau din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, potrivit legii. Prin excepţie de la această prevedere, este competentă să facă parte din Comitetul de audit al unei întreprinderi publice şi persoana care are experienţă de cel puţin 3 ani în audit statutar, dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România, în alt stat membru, într-un stat al AELS, în Elveţia sau în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administraţie/supraveghere ale unor societăţi/entităţi de interes public, dovedită cu documente.
Opțional:
- Specializarea/certificarea profesională în domeniul audit/contabilitate.
Condiții obligatorii de participare comune tuturor posturilor:
- Fără înscrisuri în cazierele judiciar și fiscal.
- Stare de sănătate corespunzătoare postului, atestată pe baza adeverinței medicale eliberată de către medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate.
Modalitatea de evaluare:
1. Prin analiza dosarului de candidatură raportat la îndeplinirea conditiilor obligatorii de participare.
2. Prin interviuri raportat la nivelul minim de performanță stabilit.
Pentru a fi selectate, nominalizate, desemnate şi numite în funcţia de administrator, persoanele desemnate trebuie să respecte:
- Prevederile art.4 din OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare – categorii de personal care nu pot fi nominalizațe
- Prevederile art. 28, alin.(6) – majoritatea independenți și neexecutivi
- Prevederile art. 30, alin.(9) – revocare
- Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
Dosarul de candidatură va conține în mod obligatoriu următoarele documente:
1. Opis dosar de candidatură;
2. Curriculum vitae – model european conf. H.G. nr. 1021/2004;
3. Copie act de identitate;
4. Copie documente care atestă pregătirea profesională;
5. Copie documente care atestă experiența profesională solicitată pentru fiecare post, conform condițiilor obligatorii de participare (carnet de muncă sau adeverință, după caz);
6. Copie cazier judiciar;
7. Copie cazier fiscal;
8. Copie adeverință care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, nu mai veche de 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
9. Formulare specifice procedurii:
a) Formularul 1 – nota de prelucrare a datelor cu caracter personal
b) Formularul 2 – declarație privind conflict de interese și/sau incompatibilități și falsul în declarații
c) Formularul 3 – opțiunea privind postul
d) Formularul 4 – declarație privind evaluarea
Formularele se pot solicita anterior trimiterii documentelor prin transmiterea unei cereri la adresa de e-mail: office@arc-consulting.ro sau descărca de pe site-ul societății https://companiadeapa.comunatisau.ro/ și al Autorității Publice Tutelare https://comunatisau.ro
Criteriile de evaluare/selecţie sunt:
Criterii de evaluare obligatorii:
a) Competențe specifice sectorului de activitate;
b) Competențe profesionale de importanță strategică;
c) Cunoștințe de Guvernanță corporativă;
d) Competențe sociale și personale;
e) Reputație personală și profesională;
f) Integritate și independență;
g) Gradul de aliniere cu Scrisoarea de așteptări a APT – conform postului pentru care candidează. Criterii de evaluare opționale:
h) Experiența anterioară în domeniul de activitate al societății
i) Specializarea/certificarea profesională activă în domeniu contabilității/audit.
Bibliografie:
- Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernața corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 111/2016, inclusiv Legea nr. 187/2023
- Legea nr. 31/1990 a societăților, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
- Orice alte documente publice despre societate.
Dosarele de candidatură se vor depune până la data de 04 septembrie 2024, orele 14:00, la Registratura U.A.T. comuna Tisău, strada Principala, nr. 6, sat Izvoru, comuna Tisău, jud. Buzău, în dosar plic închis și sigilat, unde va primi un număr de înregistrare și data certă a depunerii. Dosarul va avea menționat “Candidatura pentru funcția de membru în Consiliul de Administrație al Societății SISTEM APATIS S.R.L.”, precum numele și prenumele candidatului. Obligatoriu o copie a dosarelor se va tranmite și on-line la adresa expertului independent: office@arc-consulting.ro.
Plicurile ajunse după data și ora menționate nu vor fi luate în considerare.
Informații suplimentare puteţi obţine la numărul de telefon: 0733.661.233 sau la adresa office@arc-consulting.ro.
Președintele Comisie de selecție,