Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: APET: Creștere de peste 500% pentru plățile digitale cu cardurile de tichete în 2022
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Finanțe și Bănci

APET: Creștere de peste 500% pentru plățile digitale cu cardurile de tichete în 2022

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 30 ianuarie 2023
Distribuie
Foto: www.freepik.com

Peste 36% dintre plățile cu cardurile de tichete se realizează doar cu telefonul sau ceasul

Preferința pentru cardurile de tichete în format virtual și plata direct de pe mobil este în creștere

Emiterea cardurilor pentru tichete doar în format virtual ar contribui la protejarea mediului prin scăderea amprentei de carbon

– Numărul de tranzacții electronice cu cardurile de tichete înregistrat în România, în 2022, a fost de cinci ori mai mare decât cel din 2020, cu o creștere de 514%, în contextul accelerării plăților electronice din perioada pandemiei și creșterii ratei de adopție a metodelor de plată digitale, inclusiv pentru biletele de valoare emise pe suport electronic (carduri de masă, carduri cadou, carduri de vacanță, carduri culturale, carduri sociale). Acest lucru indică preferința românilor pentru carduri în format virtual și plățile direct din portofelul digital, cu telefonul sau ceasul, în detrimentul cardului clasic (format fizic).

Peste 36% dintre plățile cu cardurile de tichete înregistrate anul precedent au fost realizate folosind doar forma virtuală a acestora – plăți contactless, cu telefon sau ceasul inteligent, arată datele agregate de Asociația Profesională a Emitenților de Tichete. Tendința către plățile fără card este confirmată și de Indicele Plăților Digitale (Mastercard, 2022), care arată că, în 2021, 5 din 10 dintre respondenții studiului au optat pentru plăți digitale, datorită comodității pe care aceste metode o oferă, a securității, dar și pentru că sunt deschiși către inovațiile din acest domeniu. Mai mult, ponderea tranzacțiilor contactless a fost de 88% din totalul plăților efectuate la terminalele POS (2021).

„Am observat în ultimii ani că beneficiarii cardurilor de tichete au adoptat într-un ritm accelerat metodele de plată electronice. Apetitul generațiilor tinere pentru acest mod de plată vine atât din înclinația lor spre tehnologie și dorința de a proteja mediul înconjurător, cât și din simplitatea procesului. În acest mediu modelat de accelerarea noilor tendințe structurale, cum ar fi schimbările în lumea muncii, o nouă eră a mobilității și digitalizarea ecosistemului global, ne propunem să fim ancorați în realitate și să întâmpinăm nevoile beneficiarilor, dat fiind faptul că, pentru societatea curentă, o experiență 100% digitală la utilizarea cardurilor de tichete devine o necesitate. Ne dorim să ne aliniem țărilor precum Franța, Spania, Grecia sau Polonia, unde se poate emite doar cardul virtual, fără varianta sa materială. Pentru moment, în România încă este obligatorie emiterea cardului fizic, de plastic”, a explicat Dana Sîntejudean, Vicepreședinte al Asociației Profesionale a Emitenților de Tichete (APET).

Plățile digitale au fost încurajate și în contextul în care, începând din 2022, toate biletele de valoare sunt emise exclusiv în format electronic, iar infrastructura digitală din România s-a dezvoltat în ultimii ani în așa fel încât consumatorii pot alege dintr-o varietate de portofele digitale, precum Apple Pay sau Google Pay. Datele publicate de Indicele Plăților Digitale (Mastercard, 2022) arată că în 2021 tehnologia contactless (terminale POS) a atins o rată de penetrare de 99%, în timp ce cardurile contactless au ajuns la un grad de penetrare de 90%, după o creștere constantă în ultimii ani. Prin comparație, cardurile de tichete sunt 100% carduri contactless.

Angajații ar dori să poată alege dacă primesc cardul în format fizic sau doar varianta virtuală a acestuia

Angajatorii români caută mai multă flexibilitate când vine vorba de formatul în care sunt oferite beneficiile extrasalariale prin intermediul tichetelor, adaptându-se cerințelor venite din partea angajaților, care își doresc să poată alege dacă primesc cardul în format fizic sau doar varianta virtuală a acestuia. Migrarea către digitalizare este, pentru angajatori, și o metodă de motivare în special a angajaților din generațiile mai tinere, pentru care și preocuparea față de mediu a devenit prioritară.

Cardul virtual este un instrument care poate ajunge în posesia utilizatorului mult mai repede decât cardul fizic, al cărui proces de producție și livrare poate dura și până la câteva săptămâni. În prezent, în România, este obligatorie conform cadrului legal aplicabil, emiterea suportului de plastic al cardului de tichete (beneficii extrasalariale).

Renunțarea la cardul fizic – metodă de reducere a amprentei de carbon

Dată fiind preferința oamenilor pentru cardurile de tichete în format virtual, renunțarea la emiterea acestora în format fizic ar contribui semnificativ la grija față de mediul înconjurător, prin reducerea consumului de plastic și de CIP-uri. Emiterea cardurilor de tichete în format virtual ar ajuta și la diminuarea resurselor utilizate în prezent cu transportul și livrarea cardurilor fizice, scăderea gazului cu efect de seră de pe toată durata de viață a produsului și, în egală măsură, se va putea face o economie semnificativă în etapele de fabricare și distribuție.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Numărul cazurilor de bullying din școli a crescut cu aproape o treime
Articolul următor Alegeri în Austria Inferioară: Partidul lui Nehammer a luat 39,9%. Formațiunea extremistă FPO se situează pe locul al doilea
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Câteva ore la Florenţa
Cultură și Educație
 „Spiderman”, noul kit de phishing care vizează clienții băncilor europene
IT
Google lansează un patch de urgență pentru o vulnerabilitate zero-day din Chrome exploatată activ
IT

RSS Știri Financiare

  • Luca, Petru și Matei domină piața patiseriilor și simigeriilor
  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta

Citește și

Finanțe și Bănci

Peste 1 miliard euro plăți pe proiectele cu fonduri UE, gestionate de MIPE, în primele 6 luni ale anului

3 minute
Finanțe și Bănci

Bilanţ de aplicaţie a finanţelor: 70 de noi IMM-uri listate la 1 an de la lansare

3 minute
Finanțe și Bănci

Cum puteți câștiga o dobândă de 7% pe an, economisind inteligent la CAR ECONOMIA

10 minute
Finanțe și Bănci

eMAG: plățile cu cardul online au crescut cu peste 22% în 2022

5 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?