În contextul evenimentului de lansare a noii game de iPhone X și a altor produse „cult” de la Apple, o analiză Tradeville dezvăluie secretul succesului de piaţă al companiei, dar și vulnerabilitățile sale.
Renumită pentru dezvoltarea unor produse emblematice, de la iPhone la MacBook, Apple este una dintre cele mai inovative companii, cu un model de business unic. Ultimele rezultatele financiare ale companiei dezvăluie costuri în creștere cu producția, cât și cu activitățile de cercetare și dezvoltare, afectând negativ marja brută de profit. Rezultatele reflectă tocmai abordarea distinctă a gigantului, care investește în îmbunătățirea constantă a produselor sale și se bazează pe loialitatea consumatorilor, deținând un „pricing power” absolut remarcabil.
Ca atare, iPhone X, lansat anul trecut, este cel mai bine vândut telefon din istoria Apple. Lansarea acestuia a determinat creșterea prețului mediu de vânzare cu 19,5%, de la 606 USD/telefon la 724 USD/telefon, fiind principalul factor care a contribuit la creșterea veniturilor companiei. În continuare, prețurile se estimează că vor crește cu 3,87% în 2018. Mai mult, având o cotă de piață de aproximativ 16% pe segmentul de smartphone, Apple a reușit să genereze 87% din profitul total înregistrat la nivelul industriei.
În august 2018, Apple a devenit prima companie din SUA a cărei valoare de piață a depășit 1 trilion USD. Pentru creșterile sale, compania se bazează nu doar pe vânzările de produse, ci și pe dezvoltarea de servicii precum Apple Music și Apple Store, care se estimează că vor atrage venituri de 9,5 mld. USD în trimestrul 3 din 2018, cu 30% mai mari comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut și depășind așteptările analiștilor.
Cu toate acestea, Apple ar putea fi afectată în cazul impunerii unor noi taxe vamale anunțate de Trump, având în vedere că o parte semnificativă din veniturile sale, cât și componentele produselor sale provin din China. În 2017, veniturile Apple din China au fost în valoare de 44,7 mld. USD, reprezentând aproape 20% din veniturile totale. Taxele vamale s-ar reflecta și în prețul final al produselor Apple.