Caută pe site
Publică anunț în ziar
Logo-Curierul-National-Wht Logo-Curierul-National-Blck
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Aproximativ o breșă de date din trei duce la concedieri în rândul angajaților companiei afectate
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Analiză

Aproximativ o breșă de date din trei duce la concedieri în rândul angajaților companiei afectate

Curierul Național
Autor Curierul Național Publicat 13 septembrie 2018
Distribuie
data-protection-report-featured
Distribuie

Atunci când apare o breșă de date, efectele depășesc sfera financiară, reputația și încălcarea vieții private a clienților unei companii. O breșă poată să afecteze semnificativ și carierele celor angajați la compania respectivă. Potrivit unui nou raport Kaspersky Lab și B2B International, în cazul a 31% dintre breșele de date de anul trecut, au existat persoane care și-au pierdut locul de muncă. Dintre acestea, în 29% dintre IMM-uri și 27% dintre companiile mari, era vorba de angajați cu experiență, din domenii care nu au legătură cu IT-ul.


O breșă de date într-o companie poate fi un eveniment cu un impact semnificativ atât asupra clienților, cât și a angajaților companiei, potrivit recentului raport B2B International și Kaspersky Lab: „De la boom-ul datelor, la blestemul lor: riscurile și recompensele protejării datelor personale”. Studiul arată că 42% dintre companiile din toată lumea au avut cel puțin o breșă de date în ultimul an, dintre care, în două treimi din cazuri, au fost afectate datele personale identificabile ale clienților (41% pentru IMM-uri și 40% pentru companii mari). Cât despre personalul implicat, nu toată lumea își mai păstrează slujbele după aceea.

Categoriile de angajați concediați după o breșă de date demonstrează că incidentul poate afecta pe oricine, în 2017 pierzându-și slujbele de la directori generali, la angajați obișnuiți care au expus datele clienților.
Evident, pentru companii acest lucru înseamnă mai mult decât „talent” pierdut: 45% dintre IMM-uri și 47% dintre companiile mari au fost nevoite să le plătească despăgubiri clienților afectați, peste o treime – 35%, respectiv 38% – au avut probleme în a atrage noi clienți, iar peste un sfert dintre IMM-uri (27%) și 31% dintre marile companii au fost nevoite să plătească penalizări și amenzi.
Datele scăpate de sub control sunt un risc
În companiile actuale, este practic imposibil să nu stochezi date personale sensibile: 88% dintre companii colectează și stochează date personale identificabile despre clienții lor, iar 86% colectează și stochează astfel de date despre clienți, conform raportului. În plus, în mediul tot mai complex din prezent, noi reglementări, precum GDPR, înseamnă că stocarea de informații personale vine și cu necesitatea de conformare.
Modul în care organizațiile stochează date face ca aceste riscuri să fie și mai tangibile: aproximativ 20% dintre informațiile sensibile despre clienți și companie se află în afara perimetrului organizației: în cloud-ul public, pe dispozitive BYOD și aplicații SaaS (Software as a service), ceea ce face din controlul și păstrarea în siguranță a fluxului de date o provocare pentru companii.

Măsurile de protecție a datelor. Dincolo de politici
Raportul arată că 86% dintre companii au o politică de protecție și securitate a datelor în vigoare. Cu toate acestea, o astfel de politică nu garantează, în sine, faptul că datele vor fi gestionate corespunzător.
Este nevoie de soluții de securitate care pot proteja datele în cadrul întregii infrastructuri – în cloud, pe dispozitive, aplicații și oriunde. Conștientizarea privind securitatea cibernetică în rândul personalul IT și non-IT este obligatorie și trebuie să fie îmbunătățită, pentru că din ce în ce mai multe unități de business lucrează cu date și, astfel, e nevoie să știe cum să le păstreze în siguranță.
„O breșă de date poate avea un efect devastator asupra întregii afaceri și, în plus, poate să aibă impact asupra vieților oamenilor – clienți sau angajați, așa că este o bună ocazie să ne amintim că securitatea cibernetică are implicații tangibile, în viața de zi cu zi și ne privește pe toți”, spune Dmitry Aleshin, VP for Product Marketing, Kaspersky Lab. „Având în vedere că datele se mută acum de pe un dispozitiv pe altul și prin cloud, iar reglementări ca GDPR devin obligatorii, este vital ca organizațiile să acorde o mai mare atenție strategiilor de protecție a datelor.”
Kaspersky Lab oferă soluții pentru diferite cerințe ale companiilor în termeni de protecție endpoint, prevenție DDoS, securitate cloud hibrid, defensivă împotriva amenințărilor complexe și servicii de securitate cibernetică.

Curierul Național 13 septembrie 2018
Distribuie articolul
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Studiu EY: Impulsionate de tranzacțiile din domeniul energiilor regenerabile, tranzacțiile globale din energie ating un vârf istoric
Articolul următor Apple, circa 90% din profitul total al industriei de smartphone-uri
Lăsați un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Ce alternative au IT-iștii la Pilonul II de pensii, după modificările Codului fiscal? Investiția ȋn fonduri private vs. bani ,,ȋn mână”
Fiscalitate IT
Trei sportivi cu dizabilități duc steagul României pe vârful Kilimanjaro pe 1 Decembrie
Sport
Atac ucigaș lansat de doi palestinieni la Ierusalim. Trei morți și șase răniți
Extern

RSS Stiri Fotbal

  • Scor de tenis cu Progresul Spartac și Steaua e pe loc de play-off
  • Atac decisiv la frăția Dinamo-FC FCSB! „Steaua este Steaua!”

Trebuie să citești

Actualitate

Ne dorim redresarea demografică a României?

Autor: Constantin Gătin (sociolog, expert INACO) În anul 2007, Centrul de Cercetări Demografice, din cadrul Institutului Național de Cercetări Economice,…

6 minute
Actualitate

Așa a reușit China să elimine sărăcia și să realizeze modernizarea sub conducerea PCC

Material realizat de Xinhua La o altitudine de 3.300 de metri, Sonam Tsering a oferit o hada, o eșarfă tradițională…

17 minute
oameni
Analiză

România are 9,86 milioane de sărbătorite

Cu prilejul sarbatoririi Zilei Internationale a Femeii, un comunicat al Institutului Naţional de Statistică arată că din totalul populației României,…

3 minute
masca coronavirus
Analiză

1 an de COVID-19 în România: Impactul pandemiei asupra calității vieții

În 26 februarie 2020, România a declarat înregistrat primul caz confirmat de COVID-19 – în comuna Prigoria (județul Gorj). Cazul…

15 minute
Logo-Curierul-National-Icon Logo-Curierul-National-Icon-Blck
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
  • Fonduri Europene
  • Redacția

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

TEMATICE

  • Cultură și Educație
  • Eveniment
  • Opinii
  • Sănătate
  • Caricatură

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?