La Galeria Artoteca a Bibliotecii Metropolitane Bucureşti (Şos. Mihai Bravu nr. 4, sector 2) mai poate fi vizionată, până sâmbătă, 19 septembrie, expoziţia ”Ascensiuni şi tensiuni cromatice” a artistului plastic Daniel Crăciun (curatori: dr. Radu George Serafim şi dr. Carmen Olteanu).
După cum spunea, în luarea de cuvânt de la vernisaj, criticul Carmen Olteanu, în unele dintre picturile lui Daniel Crăciun îngerii se transformă în demoni şi invers, toate acestea într-o tensiune şi o armonie cromatică, de obicei folosind contrastele complementare, subliniind de asemenea că fiecare tablou are un mesaj.
Criticul Radu George Serafim amintea că dl. Daniel Crăciun face parte dintr-o familie de artişti (tatăl, Eugen Crăciun, a fost de asemenea un foarte cunoscut pictor -n.n.), care nu a intrat în manierism, (artişti) care sunt diverşi, prin însăşi natura creaţiei lor. Şi remarca faptul că unele lucrări ale d-sale au o componentă care ne oferă un plan de stabilitate în apreciere, arătând totodată importanţa dialogului de suflet dintre artist şi privitor. ”Pentru că artistul este o oglindă – a unor realităţi, a unor concepte, a unor stări în care publicul – privitorul – se regăseşte sau nu”, cum bine remarca domnia sa.
Artistul, la rândul său, a vorbit despre prezenţa în tematica lucrărilor proprii a unei lumi neo-simboliste, care are rădăcini şi în simbolismul vechi, dar şi în oniric şi în suprareal, atingând mai multe arii estetice.
Despre expoziţie, una care, după părerea noastră, are şanse reale să atragă publicul atât prin viziunea personală, cu accente metafizice, prin cromatica aparte, dar şi prin puternicul mesaj social, cel mai bine este să-l lăsăm pe artist să se destăinuie:
”În expoziția de față se împletesc, din cadrul noilor mele creații, o tendință orientată spre ascedere și spiritualizare plecând de la un nou simbolism oniric așa cum îl definesc, dar și cu pasaje din zona unui vegetal ascensional, cât și una neoexpresionistă sau experimental-conceptuală în care tensiunile lăuntrice izbucnesc, reflectând neliniști sau frământări metafizice provocate de actuala stare de lucruri din lume și făcând trimitere cu precădere la poluare și chiar actuala pandemie. Lucrările se încadrează într-un fel în firescul ”tipar” al imanenței în care bucuria și tristețea, moartea și viața, serenitatea, spiritualul sau drama se întrepătrund sau coexistă. Indiferent însă de idei sau tematici, tensiunile și ascensiunile sunt exprimate în primul rând la nivel cromatic, căci pictura este în primul rând culoare și armonie, și pentru că în definitiv subiectul rămâne totuși pretext. Culorile, nuanțele diferă în raport cu trama sugerată în fiece imagine picturală, alternez cu precădere contraste puternice cu dominante de culoare diverse”. (Daniel Crăciun).
multumim pentru articol. Galeria Artoteca si artistul