Transportul de marfă este un element de bază al producției de bunuri. A fi autonom și a dispune de transport către terți, inclusiv către punctele de desfacere, îți oferă capacitatea de a gestiona și controla întregul proces, elimină dependența de terți și aduce beneficii importante afacerii.
Controlul direct asupra livrărilor
Producția de mărfuri este extrem de variată și poate include de la bunuri perisabile până la materiale de care clienții tăi au nevoie în ritm constant sau, dimpotrivă, doar în anumite perioade din an. A fi autonom din punctul de vedere al transportului poate fi soluția ideală pentru o afacere, mai ales pentru una care se află în proces de dezvoltare, pentru că îți permite să deții controlul direct asupra livrărilor și să îți stabilești ritmul producției în funcție de nevoile partenerilor tăi. Autonomia îți permite să răspunzi prompt la solicitări, te adaptezi ușor la variațiile pieței și-ți reorientezi distribuția mărfii în funcție de cerere, fără să depinzi de un contract de transport.
Îți va fi necesară o flotă de camioane și platforme de transport cu o capacitate proporțională cu volumul mărfurilor pe care le produci, în unitatea de timp. În general, ofertele de cap tractor pentru vanzare vin cu multiple variante de achiziție, de la leasing operațional, ideal pentru mici transportatori, la cel financiar, ca soluție alternativă la plata integrală, astfel că poți dispune imediat de aceste mijloace de transport.
Economii financiare
Managementul intern al transportului poate aduce economii semnificative în comparație cu externalizarea serviciilor de transport. Având control direct asupra transportului reduci costurile asociate cu utilizarea unor servicii de transport externe. În acest context, investiția într-un vehicul propriu și gestionarea internă a transportului reprezintă o opțiune benefică. Mai mult, deținerea unei flote proprii îți oferă posibilitatea de a-ți extinde afacerea cu servicii de transport pe care să le oferi partenerilor, contra cost, atunci când producția proprie stagnează sau când aceasta este sub capacitatea de transport de care dispui.
Economiile nu sunt rezultatul restrângerii activității, ci al unei gestionări eficiente a resurselor, din predictibilitatea costurilor și dintr-o evaluare mai precisă a bugetului. La toate acestea contribuie semnificativ autonomia transportului de marfă, care va spori profitabilitatea și sustenabilitatea afacerii, oferindu-ți o perspectivă mai solidă pentru viitor.
Consolidarea relației cu clienții
Prin livrările directe și gestionarea autonomă a transportului, poți îmbunătăți substanțial relația cu clienții. Serviciile rapide, fiabile și personalizate, dar și reducerea timpului de transport sunt elementele principale care consolidează și construiesc relații și parteneriate de lungă durată. Mai mult, acest lucru oferă oportunitatea de a răspunde rapid la cererile sau modificările solicitate de clienți, ceea ce duce la un nivel mai ridicat de satisfacție și loialitate din partea acestora.
De asemenea, posibilitatea de a asigura livrări mai rapide și eficiente poate fi un avantaj competitiv important și tocmai pentru că ai posibilitatea de a testa și implementa noi strategii și tehnologii. Astfel, crești eficiența operațională și îmbunătățești serviciile oferite, printr-o adaptare pragmatică la cerințele pieței.
Adaptabilitate sporită
Oricât ar fi de constructivă relația cu un transportator extern, acesta va avea ca prioritate absolută propriile interese de eficiență. Autonomia îți transferă acest beneficiu exclusiv în avantajul afacerii tale. Un alt câștig atunci când ești responsabil direct pentru transportul mărfurilor este adaptabilitatea la standarde eficiente pentru tipul de activitate și profilul afacerii tale. În plus, se creează și cadrul propice pentru implementarea propriilor politici de marketing, ceea ce contribuie la menținerea și aplicarea unor standarde de calitate și siguranță în acord deplin cu profilul companiei.
Fiind proprietarul flotei de transport, poți personaliza vehiculele cu logoul și detaliile companiei, ca o formă de publicitate mobilă pe trasee, ceea ce va spori vizibilitatea brandului.
Ca orice altă componentă a unui business, transportul intern are și provocări. Investiția în vehicule, gestionarea resurselor umane, mentenanță și asigurarea conformității legale necesită costuri, timp și alte resurse. Prin calibrarea corectă a capacității de transport și identificarea soluțiilor de achiziție care să nu pună presiune pe buget, acest tip de autonomie aduce avantaje importante.