Digitalizarea era un pas absolut normal în ceea ce privește afacerile, dar nu multă lume se aștepta ca, prin intermediul unui simplu laptop, tabletă sau chiar telefon să ai acces instantaneu la piața globală.
Schimbările sunt din ce în ce mai rapide, fapt care-i forțează pe directorii de companii să se adapteze din mers. Ce avantaje are pentru companii tot acest proces? Află din cele ce urmează.
Ce înțelegem prin digitalizarea companiei?
Prin digitalizare ne referim la un proces continuu de dezvoltare de software și implementare de noi tehnologii și aplicații ce vor influența firma la absolut toate nivelurile și în toate sectoarele de activitate. În mod clar acest proces trebuie întreprins doar în urma unei planificări minuțioase. Aruncă o privire și la competiție și la piața pentru a stabili obiectivele pe care vrei să le atingi în urma digitalizării.
Avantaje oferite de digitalizare
Digitalizarea va asigura în primul și în primul rând acces la beneficii precum:
Prezența în mediul online
Din punctul de vedere al majorității clienților, dacă nu ai prezență online, practic nu exiști. Pentru a-ți promova afacerea vei avea nevoie de un magazin online, articole de blog, un cont pe rețelele sociale sau poate chiar un site care să ajute la creșterea vizibilității business-ului său.
Prezența online poate fi principalul obiectiv al strategiei de digitalizare sau poate fi doar o soluție de înlesnire a vânzării. Astfel vei putea stabili o nouă relație cu actualii clienți, dar vei atrage cel mai probabil și unii noi datorită ușurinței cu care compania ta va fi descoperită.
Accesul la informații care pot desăvârși procesul decizional
Unul dintre sectoarele cele mai impactate de digitalizare este chiar managementul informațional. Pe scurt, cu ajutorul soluțiilor digitale vei putea structura informațiile mult mai logic și astfel vei putea lua decizii mai bune, mult mai rapid decât înainte.
Pe lângă reducerea costurilor și a timpului petrecut în procese de analiză a informației, vei scăpa de stres și te vei putea dedica altor activități relevante din companie.
Înlesnirea relației cu clienții
Pe lângă apropierea de clienți prin intermediul platformelor sociale, digitalizarea vine la pachet și cu alte oportunități. De exemplu, în cadrul interacțiunilor online poți avea acces mult mai rapid și facil la feedback din partea consumatorilor, precum și alte informații despre ce și-ar mai putea dori de la afacerea ta.
În loc de chestionare și formulare, datele clienților vor putea fi stocate elegant în baze de date centralizate, echipate și cu opțiuni de personalizare a modalităților în care aceste informații sunt afișate. Prin intermediul digitalizării vei crește în ochii clienților și datorită opțiunii de a-și modifica singuri preferințele și datele direct de pe telefon/computer. Și clienții și compania vor economisi atât bani, cât și timp grație tehnologiilor de verificare, identificare sau semnături electronice.
Saltul către digitalizare poate părea unul înspăimântător, dar acest proces poate fi privit din perspectiva beneficiilor, nu a costurilor. Pe termen lung această acțiune va crește atât productivitatea, cât și eficiența și satisfacția angajaților.