În weekendul reducerilor (16-18 noiembrie), românii au făcut cumpărături online – incluzând aici atât comenzile plătite online, cât și cele cu numerar la livrare – de peste 1 miliard de lei, conform PayU România.
Doar pe partea de plăți online, ,,Black Weekend” a generat în sistemul PayU România peste 376.289 de tranzacții în valoare de aproximativ 198 milioane de lei, în creștere cu 40% față de anul trecut. Aproximativ 80% din aceasta sumă, respectiv peste 157 de milioane de lei, s-a înregistrat în ziua de vineri, 16 noiembrie.
„Dacă ne uităm la căutările pe Google, românii sunt cei mai interesați de fenomenul Black Friday. Ei îi depășesc chiar și pe americani, inventatorii acestui eveniment.* Iar acest lucru se vede și în creșterile spectaculoase de la un an la altul. Anul acesta am înregistrat în platforma PayU cu peste 70% mai multe tranzacții online în tot weekendul, în timp ce valoarea acestora a crescut cu 40%. Iar dacă ne uităm la creșteri peste așteptări, este anul în care, într-o singură zi, s-a depășit cu 10% numărul total de plăți online din toate cele trei zile de reduceri de anul trecut.” declară Marius Costin, Country Manager PayU România.
Minutul de aur a stabilit un nou record în materie de plăți online: în intervalul 6:56-6:57 s-au înregistrat 1.135 de plăți online, cu 23% mai mult decât anul trecut.
Produsele preferate rămân cele din categoria IT&C: electronice și electrocanisce
Topul cumpărăturilor online rămâne și anul acesta dominat de produsele IT&C, urmate de produse din categoria fashion (îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii). Ofertele de turism câștigă din ce în ce mai mult teren.
Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 526 de lei, cu 18% mai mică decât anul trecut. ,,Scăderea valorii medii a coșului de cumpărături este o consecință normală a dezvoltării pieței de e-commerce și a maturizării evenimentului Black Friday. Acest lucru înseamnă că românii au încredere să comande și să plătească online din ce în ce mai multe tipuri de produse, chiar și cele cu o valoare mică. ” a explicat Marius Costin.
7 din 10 cumpărători online au plătit cu un singur click
În prima parte a zilei de 16 noiembrie, 70% din totalul plăților online înregistrate în platforma PayU au fost plăți realizate cu un singur click. Acest lucru înseamnă că românii și-au salvat datele cardului în aplicația pusă la dispoziție de magazinele online pentru a se asigura că obțin rapid produsul dorit, apăsând instant butonul ,,plătește”.
,,Cumpărătorii online își continuă obiceiul de a verifica categoriile de produse de care sunt interesați și de a-și pregăti din timp lista de cumpărături de Black Friday. Un alt trend interesant care se dezvoltă de la an la an este plata printr-un card cu rate fără dobândă. Atât numărul de plăți online, cât și valoarea lor a crescut cu peste 40% comparativ cu anul trecut. Atunci când plătesc în rate de Black Friday, românii alocă, în medie, cu 75% mai mult decât pentru coșurile de cumpărături plătite printr-o altă metodă de plată.” declară Marius Costin, Country Manager PayU România.
Topul tranzacțiilor online din weekendul reducerilor:
- Cea mai mare tranzacție online a fost de 129.635, coșul de cumpărături conținând aur.
- Pe locul al doilea se află o tranzacție de peste 48.000 lei pentru echipamente și accesorii foto
- Pe locul al treilea se află o tranzacție de 46.970 lei pentru produse IT&C
1 din 10 plăți online vine din altă țără
În platforma PayU România, aproximativ 10% din numărul total de plăți online realizate de Black Weekend sunt tranzacții realizate cu un card emis într-o altă țară. ,,Comerțul online transfrontalier nu are bariere. Se cumpără în România din toate colțurile lumii și din ce în ce mai mulți români își extind aria de căutare a produselor preferate pe site-uri din afara granițelor țării. Acest lucru ar trebui să indice clar magazinelor online locale că a venit momentul să își extindă afacerea și în alte piețe, iar PayU le poate fi un partener de încredere care să faciliteze tot acest proces.” încheie Marius Costin, Country Manager PayU România.
Topul primelor 6 țări după numărul de plăți online înregistrat în platforma PayU este:
- România (239,500 plăți online)
- Ungaria (5,643 plăți online)
- Marea Britanie (5,350 plăți online)
- Italia (944 plăți online)
- Bulgaria (574 plăți online)
- SUA (532 plăți online)
Weekendul reducerilor a adus și anul acesta cumpărători online din țări exotice, precum: Australia, Japonia, Coreea de Sud, Singapore, Costa Rica.