Irina Mina (b1.ro)
Producătorul german de automobile BMW intenționează să-și intensifice producția de vehicule electrice, a declarat directorul executiv Oliver Zipse pentru cotidianul german Augsburger Allgemeine, citat de Reuters, astfel că își propune ca 20% din vehiculele sale să fie electrice până în 2023.
„Creștem semnificativ numărul de vehicule electrice. Între 2021 și 2023, vom construi cu un sfert de milion mai multe mașini electrice decât se planifica inițial”, a declarat Zipse pentru ediția de luni a ziarului, conform unei versiuni pre-lansate.
BMW vrea ca aproximativ fiecare a cincea mașină pe care o vinde să fie alimentată cu un motor electric până în 2023, a spus Zipse, comparativ cu aproximativ 8% în acest an.
De asemenea, managerul și-a reiterat apelul de a accelera extinderea infrastructurii de încărcare.
”Ar trebui să fie instalate 15.000 de puncte de încărcare private şi aproximativ 1.300 publice în fiecare săptămână, începând de astăzi. Din nefericire suntem cu mult prea departe de asta”, a mai spus Zipse publicaţiei.
Volkswagen pregătește lansarea unui model electric de masă
Amintim că Volkswagen prezintă un proiect privind dezvoltarea unui model electric pentru a fi produs și vândut în masă în așteptarea reglementărilor climatice mai dure. În acest mod, gigantul auto încearcă să stimuleze vânzările într-o nouă eră verde.
În cadrul proiectului denumit „Small BEV (Battery Electric Vehicle)”, inginerii concurează pentru a dezvolta o mașină pur alimentată cu baterii de dimensiunile unui Polo care va fi disponibilă pentru suma cuprinsă între 20.000 și 25.000 de euro (24.000-30.000 USD).
Acest lucru ar face-o mai ieftină decât mașina electrică ID.3 a Volkswagen, care a fost pusă în vânzare în septembrie.
Volkswagen nu a furnizat detalii despre cum ar putea arăta vehiculul, când ar putea fi lansat sau unde ar putea fi construit.
Producătorul auto a declarat că obiectivele mai stricte ale Uniunii Europene în materie de emisii îl vor obliga să crească proporția de vehicule hibride și electrice în vânzările sale europene de autoturisme la 60% până în 2030, față de obiectivul anterior de 40%.