Potrivit gamblingcommission.gov.uk, în cursul acestei veri, mai exact pe 9 iulie 2019, GambleAware a publicat un raport preliminar realizat în care sunt analizate frecvența și forma publicității și marketingului în zona de gambling, precum și expunerea în rândul copiilor, tinerilor și persoanelor vulnerabile.
Studiul, primul de acest gen în Marea Britanie, a fost realizat de două consorții conduse de Ipsos MORI și Institutul pentru Marketing Social din cadrul Universității Stirling și este inclus în programul de cercetări al Comisiei pentru Jocuri de Noroc, constituind o componentă cheie a Strategiei Naționale de Reducere a Daunelor provocate de Gambling, în toate variantele sale: bingo, pariuri, sloturi, ruletă, blackjack, poker etc.
Conform rezultatelor provizorii ale studiului, s-a constatat că, în perioada 2015-2018, cheltuielile efectuate de companiile de gambling pentru marketing și publicitate au fost în creștere, cu loteriile și casele de pariuri în prim plan. Reclamele la pariuri sportive au avut un caracter dominant în mediul online și în timpul transmisiunilor sportive live la TV. Persoanele care au luat parte la discuțiile purtate în grup au evidențiat prevalența publicității la jocuri de noroc la televizor (inclusiv în timpul zilei), pe social media, pe marile bulevarde, dar și în diverse magazine. Totodată, în cadrul discuțiilor, s-a evidențiat faptul că apariția de noi sectoare precum eSports prezintă un nou set de provocări în ceea ce privește gestionarea expunerii la jocuri de noroc. În prezent, cele mai populare agenții de pariuri online au în ofertă, pe lângă cote fotbal, tenis, baschet și alte sporturi, evenimente din lumea sporturilor virtuale – turnee precum The International Dota 2 Championship, League of Legends World Championship, Battle.net World Championship Series și altele.
Un aspect cât se poate de pozitiv al studiului este faptul că cercetătorii britanici nu au identificat reclame la jocuri de noroc în zona de media destinată copiilor, inclusiv pe cele mai populare site-uri dedicate celor mici. Totuși, cercetările au evidențiat faptul că cei mici au acces la diferite reclame la jocuri de noroc în momentul în care intră pe Twitter, existând posibilitatea ca aceștia să urmărească cu usurință diverse conturi de pariori/tipseri pe Twitter sau alte rețele de socializare. Ceea ce sugerează realizatorii studiului, este faptul că, cu tehnologia existentă la ora actuală, s-ar putea face mai mult în vederea gestionarii expunerii copiilor la conținut de gambling.
De asemenea, cercetarea a identificat un număr destul de mic ale unor mesaje puternice de protecție a consumatorilor, sugerând că, și în acest sens, ar putea fi făcute mai multe lucruri. Nu în ultimul rând, cercetătorii au descoperit faptul că anumite reclame pot exploata susceptibilitatea, lipsa de experiență sau cunoștințe a copiilor, tinerilor sau cea a persoanelor adulte vulnerabile. 22% din reclamele din zona de gambling au fost catalogate că prezentând șanse mai mari de câștig și riscuri limitate, iar numărul acestora pe Twitter este de 37%.
În legătură cu studiul realizat (urmă să fie finalizat ulterior), Marc Etches, CEO al GambleAware a declarat: „Este un raport preliminar, astfel că este prea devreme să emitem judecăți privind impactul expunerii la publicitate și marketing în zona de gambling asupra copiilor, tinerilor și adulților vulnerabili. Cu toate acestea, cercetarea face recomandări importante, printre care necesitatea unor mesaje mai clare și mai regulate în legătură cu reclamele la jocuri de noroc, care să clarifice riscurile asociate jocurilor de noroc, dar și perfecționarea proceselor de verificare a vârstei pe rețelele de socializare”.