Mariana BUTNARIU (gds.ro)
Conservatorii s-au clasat pe primul loc la alegerile din Bulgaria, însă tot fără o majoritate care să le permită să guverneze. Rata participării a fost uşor în creştere, ajungând la 35% cu o oră înainte de închiderea secţiilor de votare, potrivit Reuters.
Conservatorii sunt conduşi de fostul premier Boiko Borisov.
Incertitudinea persistă cu privire la variantele de înțelegeri politice pentru a forma un guvern stabil, după şapte alegeri în trei ani şi jumătate.
La fel ca la ultimele alegeri din iunie:
- partidul GERB s-a clasat pe primul loc, cu 26% din voturi,
- liberali pro-europeni au obținut 15% din voturi,
- naţionaliştii pro-ruşi din Renaştere au obținut 13%, potrivit sondajelor de la ieşirea din secţiile de votare.
În această criză politică fără precedent din 1989, partidul Renaştere se instalează în peisajul politic din Bulgaria. Formațiunea se promovează în ochii electoratului prin adoptarea de către Parlament, în această vară, la iniţiativa sa, a unei legi împotriva „propagandei” LGBT+ în şcoli. O lege inspirată direct din Rusia.
Criza politică din Bulgaria, care îngrijorează investitorii străini, a suspendat reformele anticorupţie şi tranziţia energetică. A fost compromisă plata a miliarde de euro din fondurile europene.
Situaţia a determinat şi amânarea aderării la zona euro şi aderarea deplină la spaţiul de liberă circulaţie Schengen. În ceea ce priveşte costul organizării celor şapte alegeri, el se ridică la peste 300 de milioane de euro.
Deci tie ba propagandist de 2 bani nu ti place o lege impotriva propagandei lgbt in scoli??? Mie mi pkace legea asta ba, poponetz dulce si zburdalnic, ba chiar as propune pedeapsa cu moartea pt cei care inxalca legea asta
In opinia presei mainstream UE nu a lansat niciun „razboi comercial” impotriva Chinei, iar recentele taxe vamale impuse masinilor electrice chinezesti sunt masuri juste impotriva subventiilor guvernului chinez.
Faptul ca UE incurajeaza decarbonizarea si promite (sa vedem daca se va tine de cuvant!) sa interzica masinile cu motoare termice in 2035 nu se contrazice cu blocarea masinilor ecologice chinezesti.
Faptul ca masinile electrice occidentale nu scad la pret, ba chiar cresc (Tesla 2024 e 42.000 euro, iar in 2023 era 40.000) nu deranjeaza Comisia UE, ci doar pe cetatenii simpli care nu le mai cumpara.
Odata eliminata competitia chineza, producatorii europeni nu mai au presiune de a reduce preturile.