Piața liberă în care trăim impune de la sine o serie de reguli, dar și o multitudine de oportunități comerciale. Marii producători și marile magazine găsesc în permanență noi și noi metode de a-și vinde produsele, iar cumpărătorii își dezvoltă de la an la an spiritul critic cu care filtrează aceste mesaje. Datorită vitezei cu care se dezvoltă tehnologia din domeniu, telefoanele mobile sunt probabil produsul cu cel mai flexibil preț, ceea ce permite multor amatori accesul chiar și la brandurile mari, precum Apple și Samsung, la costuri posibile.
Pentru a profita la maximum de aceste evoluții elipsoidale, consumatorul are nevoie să ia în calcul niște criterii vizibile, dar mai degrabă ignorate. Impulsul de cumpărare este perfect natural și el generează frecvent decizii mai degrabă emoționale decât raționale.
Cea mai bună metodă de a reduce la minimum pierderile financiare este să ne alegem perioadele oportune de cumpărare.
Marii retaileri
Reducerile se aplică de regulă de comercianți care au o anumită forță de cumpărare, pentru simplul fapt că rulează stocuri uriașe și își permit o jonglare cu prețurile în niște margini destul de mari. Așa se face că există frecvent oferte care rulează în marile magazine, motiv pentru care ai putea găsi telefoane ieftine la Carrefour când nici măcar nu ți-ai propus să cumperi așa ceva. Sigur că astfel de oferte vin în perioade de sărbători, dar nu este o regulă. Cel mai bine este să verifici lunar ofertele pentru a te asigura că nu ratezi nimic.
Crăciun
Marii operatori de telefonie mobilă așteaptă sărbătorile de iarnă pentru a-și lansa noi pachete care, de regulă, includ și telefoane mobile. Este modul prin care propun o prelungire a parteneriatului care să meargă mai departe în anul viitor.
Paște
Sărbătorile de primăvară oferă o fereastră perfectă de pregătire a sezonului de vară, dar sunt și un moment oportun pentru vacanță. Două motive numai bune să oferi reduceri de 10, 20 sau chiar 30% la anumite modele de smartphone-uri cu care consumatorii să facă fotografii memorabile.
Ianuarie
Din punct de vedere comercial, primele două luni din ani sunt perioadele cele mai lente pentru majoritatea comercianților. De aceea, o parte dintre ei aleg o promovare suplimentară prin metode de discount. Este o metodă bună de a echilibra bugetele din primul trimestru și un mecanism perfect prin care să te bucuri de niște prețuri mai mici.
Black Friday
Ultima vineri din luna noiembrie a devenit un fenomen de consum în majoritatea țărilor capitaliste. Inițial gândită ca o singură zi, 24 de ore de reduceri care trec și de 50%, există foarte mulți comercianți care preferă să prelungească această perioadă la o săptămână întreagă. Este un moment oportun să găsești și oferte cu adevărat surprinzătoare pentru telefoane mobile.
Oferte atipice
Există companii care au campanii de responsabilitate socială foarte active. Încurajarea reciclării, a împăduririlor sau a reintegrării telefoanelor vechi în circuitul de consum sunt câteva exemple de acțiuni pe care companii de telefonie mobilă le fac. De regulă, pentru a încuraja publicul să se implice în astfel de acțiuni, derulează și o serie de oferte, reduceri sau pachete de discount.
Resigilate
Denumită buyback, comercializarea produselor resigilate este o metodă de marketing cu o istorie de decenii. Practic, un comerciant oferă clienților săi garanția produsului pe care îl repune la vânzare prin faptul că îi oferă cumpărarea într-un maxim de zile prestabilit, dacă e cazul. Clientul se poate răzgândi sau poate identifica mici defecțiuni pe care nu este dispus să le accepte și atunci returnează produsul și primește banii înapoi.
Produsele care trec prin acest proces, telefoanele mobile fiind printre cele mai frecvente, sunt vândute la un preț redus. Este modalitatea prin care comerciantul atrage interesul clienților săi și se asigură că nu va rămâne cu produsul pe stoc. Pentru noul cumpărător riscurile sunt minime, fiindcă are aceeași opțiune de returnare la dispoziție.