12.5 C
București
luni, 17 mai

Care sunt fazele unui BPM perfect?

Din ce în ce mai multe firme din România încep să vadă importanța unui Management corect al proceselor de afaceri, motiv pentru care serviciile BPM România sunt în continuă creștere. Managementul proceselor de afaceri are drept scop eficientizarea întregii activități, fară a pierde din calitatea produselor sau a serviciilor. Practic, printr-un astfel de management se caută reducerea efortului uman în îndeplinirea sarcinilor, îndepărtarea tuturor erorilor, introducerea de validări automate și reducerea timpului necesar pentru a livra un produs de bună calitate utilizatorului final.

Cui îi sunt adresate serviciile BPM?

Orice firmă poate beneficia de pe urma unor astfel de servicii, însă cele care au cel mai mult de câștigat sunt cele cu procese complexe și cu mulți angajați.

Care sunt principalele faze ale unui BPM perfect?

Faza 1. Colectarea datelor. Este faza în care firma angajată ajută la identificarea fluxului care creează valoare, la inventariarea tuturor proceselor organizației și la determinarea relevanței pe care o are fiecare proces în parte. Descoperirea relevanței proceselor este extrem de importantă, deoarece procesele relevante sunt cele care crează valoare.

Tot în faza 1 trebuie să se determine performanțele procesului analizat: Cât de bine răspunde la nevoile și așteptările clienților? Cât de profitabil este pentru companie? Cât de ușor poate să fie adaptat?

După colectarea tuturor datelor, acestea se clasifică în funcție de maturitate, pentru a se putea trece la faza 2.

Faza 2. Identificarea și documentarea proceselor. Pe baza clasificării de la faza 1 se determină procesele prioritare. Acestea sunt cele cu o relevanță mare, însă cu o performanță slabă. Acestea au capacitatea de a aduce rezultatele cele mai bune, iar focusul trebuie să fie pus pe ele. Procesele care au un nivel scăzut de relevanță pot fi subcontractate sau chiar pot fi eliminate.

Identificarea și documentarea proceselor reprezintă o fază complexă, care pune bazele dezvoltării.

Faza 3. Supravegherea proceselor și adaptarea lor. Procesele trebuie să fie adaptate continuu pentru rezultate foarte bune.

Faza 4. Îmbunătățirea proceselor. După ce s-a ajuns la o formă eficientă a proceselor, acestea pot fi îmbunătățite printr-o monitorizare permanentă, determinarea nevoilor de îmbunatățire și găsirea celor mai bune soluții. La această fază trebuie implicate cât mai multe persoane, care pot veni cu idei pentru proiecte și pentru eficientizare.

Managementul proceselor de afaceri este destul de dificil, însă poate fi simplificat prin apelarea la companii specializate în acest domeniu. De regulă, acestea pot să îmbunătățească în mod considerabil timpul petrecut pentru îmbunătățirea proceselor și pot automatiza foarte bine fiecare acțiune. Un BPM modern se folosește de tehnologii moderne pentru a genera rezultate foarte bune, iar cei care au construit aceste tehnologii sunt cei mai mari jucători de pe piață.

O companie poate funcționa fară BPM, însă, dacă își dorește să funcționeze fară erori și să genereze cele mai bune rezultate, trebuie să beneficieze de un astfel de management.

- PUBLICITATE -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WWW