SRL este cea mai răspândită formă de organizare a societăților din țara noastră, având în vedere costurile necesare înființării și condițiile. De asemenea, întreg procesul este destul de simplu, însă dacă vrei ca totul să decurgă perfect, cel mai bine este să apelezi la o firmă de contabilitate. Astfel, vei beneficia de consiliere în completarea și depunerea actelor și a dosarului și vei avea siguranța că procesul înființării firmei va decurge lin și fără întârzieri cauzate de documente incorecte sau incomplete. În cele ce urmează, îți vom prezenta pe scurt cum te poate ajuta o firmă de contabilitate și care sunt pașii necesari înființării unui SRL.
Avantajele unui SRL (Societate cu Răspundere Limitată) sunt legate în primul rând de răspunderea asociaților, dar și de răspunderea în fața legii. Este considerată o formă de business hibrid, deoarece împrumută caracteristici ale parteneriatului și al unei corporații. De asemenea, având în vedere că este necesar un capital social de 200 lei, oricine poate înființa o astfel de firmă. SRL-urile pot avea maximum 50 de asociați și pot avea orice fel de obiect de activitate.
Cum ajută o firmă de contabilitate la înființarea unui SRL?
Apelând la o firmă de contabilitate, așa cum este și NuAmContabil.ro, întreg procesul de infiintare SRL este mult mai simplu și ușor de înțeles. Echipa de specialiști ai firmei de contabilitate îți vor prezenta toți pașii necesari și îți vor oferi sprijin în colectarea și completarea tuturor actelor necesare, dar și pentru depunerea acestora, în vederea înregistrării SRL-ului la Registrul Comerțului.
Care sunt pașii necesari înființării unui SRL?
Înființarea unui SRL este un proces care se desfășoară destul de simplu, dacă respecți principalii pași pe care îi vom prezenta în continuare.
În primul rând, va fi nevoie de alegerea și rezervarea numelui firmei. Acesta trebuie să fie ușor de reținut, să aibă rezonanță, iar clienții să îl poată asocia obiectului de activitate. În primă fază, va trebui să pregătești minim trei denumiri, pentru a le verifica la ONRC. După ce primești confirmarea pentru una dintre variante, aceasta va fi rezervată pentru a putea demara pașii următori.
Stabilirea sediului social este următoarea etapă de care trebuie să ții cont. Sediul social este doar adresa oficială a viitorului SRL, locul unde va fi primită corespondența oficială și adresa ce va fi folosită în toate documentele firmei. În ceea ce privește SRL-urile, sediul social poate fi locuința personală a unuia dintre asociați, caz în care va fi nevoie de un contract de comodat sau poate fi un spațiu închiriat în baza unui contract de închiriere.
Urmează desemnarea asociaților și a administratorului sau a administratorului și completarea declarațiilor pe proprie răspundere, din care să reiasă că îndeplinesc toate condițiile legale ocupării funcțiilor.
Redactarea Actului Constitutiv este un pas foarte important, deoarece prin intermediul acestuia va fi reglementat modul de funcționare al SRL-ului și vor fi menționate toate informațiile necesare înființării: denumirea SRL-ului, adresa sediului social, obiectul de activitate, detalii despre asociați și altele.
Nu în ultimul rând, trebuie să menționăm realizarea și vârsarea capitalului social în contul firmei de la banca aleasă de comun acord de către asociați. După vârsarea capitalului se poate depune dosarul cu toate actele necesare înființării firmei.
Așadar, dacă îți dorești să înființezi un SRL, cel mai bine este să apelezi la o firmă de contabilitate!