Una din primele intrebari pe care si le pun antreprenorii online care vor ca site-ul lor sa ajunga in primele pozitii din Google este “Cat de mult costa serviciile unei agentii SEO din Romania?”. Desi unii pseudo-specialisti SEO se grabesc sa iti dea un raspuns la aceasta intrebare, sau chiar afiseaza preturi fixe pe site-ul lor, o agentie SEO cu experienta in domeniu va dori mai intai sa cunoasca business-ul tau si obiectivele pe care doresti sa le atingi, pentru ca abia apoi sa iti faca o oferta de pret personalizata.
Citind acest articol vei descoperi care sunt beneficiile oferite de o agentie SEO raportate la pretul serviciilor sale, scopul sau fiind sa ajute antreprenorii care vor sa aiba succes in online sa ia decizia potrivita. Pentru a face cea mai buna alegere pentru businessul tau online, fie ca e unul care vrea sa intre pe piata locala, nationala sau internationala, este esential sa intelegi cum functioneaza optimizarea SEO si cum se calculeaza preturile pe care agentiile SEO le practica.
Iata care sunt cele mai importante criterii dupa care o agentie SEO stabileste pretul serviciilor sale
Nivelul de optimizare SEO al site-ului tau – cat de bine este optimizat SEO website-ul tau? A mai beneficiat de astfel de servicii si in trecut? Daca da, cu ce rezultate?
Obiectivele business-ului tau – Care sunt obiectivele pe care doresti sa le atingi cu ajutorul serviciilor agentiei SEO? Vrei doar sa atragi mai mult trafic organic sau sa cresti si rata de conversie si volumul vanzarilor?
Timpul pe care il poti aloca pentru a obtine rezultatele dorite – Avand in vedere ca SEO este un domeniu care necesita eforturi pe termen lung, cu cat vrei rezultatele mai rapid, cu atat va fi necesar un volum mai mare de munca si, drept urmare, va trebui sa suporti costuri mai mari.
Cum poti sti ca serviciile agentiei SEO cu care vrei sa colaborezi merita investitia facuta?
„Profesionalismul, seriozitatea si experienta unei agentii SEO sunt reflectate de eficienta serviciilor si rezultatele pe care le ofera. Iar acestea sunt exprimate cel mai clar prin ROI (Return on Investment), sau rata de recuperare a investitiei”, sustine Ovidiu Joita, CEO iAgency.ro, una din cele mai cunoscute agentii SEO din Romania.
Daca esti in cautarea unei agentii SEO care sa iti aduca rezultatele dorite, trebuie sa stii ca o astfel de agentie nu iti poate oferi un pret standard, deoarece acesta depinde de mai multe variabile, precum marimea business-ului, bugetul pe care esti dispus sa il aloci si obiectivele pe care vrei sa le atingi. Asadar, o agentie SEO profesionista va efectua intai un audit, pentru a afla cum se pozitioneaza business-ul tau in mediul online, inainte de a incepe munca propriu-zisa de optimizare SEO.
Rezultatele auditului ii vor permite agentiei SEO sa stabileasca:
- nivelul de optimizare al website-ului tau si daca are nevoie de imbunatatiri, atat din punct de vedere SEO (strategia de cuvinte cheie, optimizarea meta tagurilor, profilul de backlinkuri etc.), cat si din punct de vedere tehnic (viteza de incarcare a site-ului, numarul de pagini ce returneaza erori si au nevoie de redirect 301, optimizarea paginilor cu erori 404, etc.);
- volumul de munca pe care urmeaza sa il depuna si timpul alocat pentru taskurile specifice;
- bugetul pe care trebuie sa il investesti in servicii SEO pentru a-ti atinge obiectivele.
Industria si domeniul de activitate al business-ului – doi factori care influenteaza costurile cu serviciile unei agentii SEO
Industria si domeniul de activitate al business-ului tau sunt alte doua variabile care determina pretul serviciilor unei agentii SEO. „Un antreprenor al carui domeniu online (servicii, produse cu concurenta scazuta, etc) genereaza un profit lunar de doar cateva mii de euro pe luna va scoate din buzunar, in mod evident, mai putini bani decat unul care face sute de mii de euro in fiecare luna (fashion, It, auto, etc), deoarece eforturile depuse pentru optimizarea SEO, competitia si targetarea clientilor difera de la un business la altul. Important este ca investitia sau cheltuiala lunara sa ajunga sa fie reflectata in venituri”, sustine Ovidiu Joita.
Insa obtinerea unor pozitii de top in motoarele de cautare nu este suficienta, deoarece acestea trebuie si mentinute. Odata atins acest obiectiv, eforturile SEO trebuie continuate pe termen lung, pentru ca business-ul tau sa fie mereu cu un pas inaintea competitorilor, care apeleaza si ei la serviciile unei agentii SEO.