Google, Facebook și Amazon sunt principalii jucători pe piața de publicitate online. Și în acest an, regele rămâne Google (134,8 miliarde dolari) care a raportat venituri aproape duble față de următorul competitor, Facebook (69,7 miliarde dolari) și de aproape 10 ori mai mari față de Amazon (14,1 miliarde dolari), transmite moneybuzz.ro.
Este prima oară când Google afișează veniturile din platforma video. YouTube are creșterea cea mai mare, dar în continuare oferă ponderea cea mai mică din veniturile companiei – doar 11 procente din venitul total obținut din publicitate pe anul 2019.
27,2 miliarde de dolari este suma obținută din căutări și alte tipuri de reclame pe motorul de căutare în T4, cu 17% mai mare față de anul trecut.
4,7 miliarde de dolari a generat platforma Youtube din publicitate în trimestrul 4, o creștere de 31% față de perioada precedentă.
6 miliarde de dolari, în creștere cu 8%, au adus colaborările cu site-urile din rețeaua de publicitate. (Site-uri care aparțin Google sau site-uri care au oferit spațiu pentru reclame)
Pe lângă veniturile din publicitate, YouTube a generat 3 miliarde de dolari în 2019 cu ajutorul celor peste 20 de milioane de abonați la serviciile music, premium și YouTube TV.