Rezultate de căutare de top, postări de promovare în rețelele sociale sau oferte sponsorizate pe platforme de piață – practic fiecare utilizator de Internet are contact cu publicitatea PPC. Multe companii aleg această formă de promovare datorită bugetului flexibil și modelului favorabil de decontare. Dorești să afli care sunt exact aceste tipuri de campanii și cum funcționează? În acest articol, vei afla cele mai importante detalii.
Ce sunt aceste campanii PPC?
Pay Per Click (PPC) este cel mai popular format de publicitate online, care își ia numele și principalele ipoteze din modelul de facturare „plată-pe-clic”.
Folosind aceste campanii PPC, agentul de publicitate plătește doar pentru introducerea intenționată a linkului, și nu pentru afișarea acestuia de către utilizator. În acest fel, se suportă costuri de publicitate pentru efect, adică pentru a atrage atenția destinatarilor potențial interesați de oferta ta, și nu pentru derularea campaniei în sine.
Modelul PPC este utilizat în multe canale populare de comunicare de marketing, precum: motoarele de căutare (Google Ads), rețelele sociale (Facebook Ads, Linkedin Ads, Tik Tok Ads) sau platforme de vânzări (Allegro Ads, Amazon Ads).
Unde apar reclamele utilizate in campanii PPC?
Anunțurile PPC sunt aproape întotdeauna plasate mai bine decât elementele standard ale paginii. În cazul Google, acestea sunt pozițiile chiar deasupra și sub rezultatele organice. Când vine vorba de rețelele sociale, linkurile sunt afișate cel mai adesea în feed-ul utilizatorului, între postările standard ale prietenilor și paginile pe care le urmăresc. Pe de altă parte, piețele oferă de obicei opțiunea de a crește vizibilitatea ofertei tale cu etichete clare și de a le plasa în partea de sus a listei de produse.
Avantajele campaniilor PPC
Datorită distincției grafice și locației convenabile, acest tip de reclamă poate relativ ușor să capteze atenția potențialilor destinatari. Datorită acestui fapt, marketingul PPC aduce rezultate rapide pe care le poți măsura cu ușurință. În plus, instrumentele concepute pentru derularea campaniilor oferă posibilitatea de a defini cu precizie grupul țintă către care dorești să îți direcționezi mesajul. Pentru firmele mici, mai ales cele care fac primii pași în mediul online, un mare avantaj este și capacitatea de a controla strict bugetul și flexibilitatea în planificarea activităților. În principiu, poți modifica oricând suma bugetului sau conținutul mesajului.
Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că gestionarea campaniilor PPC este simplă. În plus, indiferent de mărimea bugetului, fără ajutorul unui specialist PPC, acesta poate fi ușor irosit, de exemplu prin folosirea de cuvinte cheie nepotrivite.
Când merită să investești în campanii PPC?
Te întrebi în ce cazuri campaniile PPC se vor dovedi a fi un instrument de marketing excelent? Este o alegere excelentă dacă afacerea ta este abia la început . Atunci când faci primii pași pe piață, este extrem de important să te evidențiezi față de concurență și să îți construiești o identitate de brand. Vizibilitatea ridicată a reclamelor PPC îți permite să ajungi rapid și ușor la conștientizarea consumatorilor și să obții primii clienți.