Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Ce îi împiedică pe români să efectueze plăţi online sau să utilizeze mobile banking?
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Finanțe și Bănci

Ce îi împiedică pe români să efectueze plăţi online sau să utilizeze mobile banking?

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 3 noiembrie 2020
Distribuie
Foto: Pexels

Studiul recent Reveal Marketing Research ne arată care sunt barierele principale care îi împiedică pe oameni să efectueze plățile online sau să utilizeze aplicațiile de mobile banking pentru tranzacții bancare. Deși se recomandă evitarea plăților în numerar, în contextul COVID-19, unii dintre români se arată reticenți față de metodele de plată online. Totuși, procentele sunt scăzute în ceea ce privește evitarea plăților online.

„Având în vedere contextul pandemiei, putem observa o tendință spre utilizarea metodelor de plata online pentru a minimiza, astfel, riscul îmbolnăvirii prin contactul cu banii. Este interesant faptul că diferințele dintre mediul urban si mediul rural în utilizarea plăților online devin tot mai mici, conform datelor Reveal Marketing Research. Într-adevăr, încă există bariere, însă procentele sunt semnificativ mai scăzute, comparativ cu anii anteriori. Situația de față este promițătoare.” (Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research)

  • Principala barieră pentru românii care evită plățile online sau nu utilizează online/mobile banking pentru tranzacții bancare este teama de furtul datelor personale, menționat de 26% dintre respondenți.
  • Plata online nu le oferă românilor sentimentul de control, așa cum o face contactul direct cu banii (11%).
  • Pentru românii care nu fac plăți online, un alt motiv este obișnuința de a merge la bancă pentru a face plăți și preferința acestora de a avea contact direct cu numerarul (11%).

Temerile românilor față de mobile banking

Pe lângă teama de furtul datelor personale, pentru români, cash-ul oferă sentimentul de control datorită contactului direct cu banii (11%), astfel încât, aceștia preferă să utilizeze plata cu numerar, în detrimentul plății online sau prin aplicații mobile. Seniorii pensionari sunt cei care au invocat în cea mai mare măsură această barieră în ceea ce privește plățile pe Internet (29%), fiind urmați de familiile tradiționale (27%).

În proporție similară, cei care locuiesc în mediul rural au menționat obișnuința sau rutina de a merge la bancă sau de a simți fizic cash-ul (11%). Potrivit studiului Reveal Marketing Research, cei care evită plata online, o fac pentru a putea avea contact direct cu banii și pentru a se simți în control asupra resurselor lor financiare.

În schimb, 18% dintre respondenți susțin că nu au bariere în a efectua plăți online sau a utiliza online/mobile banking pentru tranzacții bancare. Atât în mediul urban, cât și în mediul rural, se păstrează aceleași proporții în răspunsuri.

Cine și de ce nu plătește online?

Este interesant faptul că deși doar 1% dintre respondenți afirmă că au dificultăți în folosirea cardului și li se pare complicat să îl folosească, observăm procente semnificative în zona obișnuinței de a folosi numerar și în zona temerilor.

Familiile tradiționale care nu utilizează metodele de plată online au menționat într-o proporție mai mare obișnuința de a merge la bancă sau de a simți fizic cash-ul (16%, respectiv 8%), în timp ce milenialii fără partener au menționat teama de necunoscut (13%).

Tinerii profesioniști (25%) și familiile moderne (22%) au declarat într-o proporție semnificativ mai mare că nu au deloc bariere în a efectua plăți online sau a utiliza online/ mobile banking pentru tranzacții bancare.

(Ne)încrederea în instituții

Doar 1 din 10 români declară că nu au încredere în instituțiile financiare și ca urmare, evită să utilizeze aplicațiile mobile pentru tranzacții bancare. Această neîncredere poate avea legătură cu teama lor de furtul datelor personale pe Internet. Dintre aceștia, familiile tradiționale (11%) și seniorii pensionari (13%) se arată reticenți față de intențiile băncilor, conform datelor Reveal Marketing Research.

Ceea ce este surprinzător este faptul că milenialii, deși sunt o generație tânără, deschisă spre noutate, folosesc ca motiv „teama de necunoscut” atunci când nu utilizează serviciile de online banking (13%). La polul opus, familiile moderne nu sunt la fel de reticente la schimbare (1%), iar teama de necunoscut este menționată într-o proporție de doar 4%. Așadar, putem observa o deschidere a acestui segment spre efectuarea plăților online.

Incertitudinea legată de locul în care pot ajunge banii românilor este o altă mică barieră în privința efectuării tranzacțiilor bancare prin mobile banking sau online (9%). Dintre cei care nu folosesc metodele online de plată, tinerii profesioniști declară în cea mai mare măsură că nu au încredere că banii acestora vor ajunge acolo unde ar trebui (12%).

- Publicitate -

În cazul familiilor moderne, dar și familiilor tradiționale (7%), putem spune că promptitudinea instituțiilor financiare rareori reprezintă o barieră în ceea ce privește plata online. Doar 7% dintre reprezentanții acestor segmente consideră că băncile nu sunt suficient de rapide și de eficiente, iar timpul de efectuare a tranzacțiilor este mai îndelungat.

Potrivit studiului Reveal Marketing Research, observăm, așadar, că românii care nu plătesc online menționează drept motive teama de furtul datelor personale, obișnuința de a avea contact direct cu banii sau lipsa de încredere în instituțiile financiare. Cu toate acestea, barierele înregistrează proporții tot mai scăzute în rândul oamenilor.

Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1018 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 4-10 septembrie 2020. Eroare de eșantionare: +/- 3%. Nivel de încredere 95%.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior eJobs a atins în octombrie cel mai mare număr de aplicări din ultimii 21 de ani
Articolul următor Piața de media este reconturată de tehnologie şi comportamentul consumatorului
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Consiliul Concurenței a câștigat procesul cu CLAAS Regional Center Europe și CLAAS Global Sales
Actualitate Companii
Downton Abbey BRCC Garden Party 2025: un eveniment dedicat mediului de business și culturii
Actualitate
Ceres Pharma anunță finalizarea procesului de integrare dintre Dacia Plant și Viva Pharma în România
Companii Sănătate

RSS Știri Fotbal

  • PENIBIL! FC FCSB se face de râs și este prima echipă românească învinsă vreodată de Andorra
  • Thriller la Miercurea Ciuc: Csíkszereda – Dinamo 2‑2 în prima etapă a Superligii
  • CFR Cluj începe cu emoții: victorie chinuită în prelungiri cu Unirea Slobozia
  • Start în trombă pentru „Șepcile Roșii”: 4-1 în deplasare cu Metaloglobus
  • Victorie la scor pentru Steaua în primul meci din Bulgaria. Transfer în defensivă!

Citește și

coronavirus
Finanțe și Bănci

Coronavirusul si modul in care gestionam datoriile

3 minute
Finanțe și Bănci

Fonduri PNRR de peste 40 milioane de euro pentru centrele comunitare integrate

2 minute
Finanțe și Bănci

CEC Bank devine dealer primar pe piața titlurilor de stat

3 minute
Finanțe și Bănci

Noi contracte de finanţare prin POR, în valoare de peste 112 mil. lei, semnate de ministrul Cseke Attila

2 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?